| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Packbox i bröstkåpa
|
1273 besök totalt |
|
Packbox i bröstkåpa
Hmm min packbox läkte. Nu är montreingen gjorde så den är satt innifrån, mao man måste ta bort kåpan för att byta packbox. Känns korkat, så min plan var att ta bort kanten så man kan byta den framifrån. 1. Varför har man gjort så?? (montring innefrån) 2. Kan det vara några nackdelar att ta bort kanten???
_________________ Johan Sjölinder |
||||
|
En nackdel som jag ser det är att det kan bli svårt att få den helt rak i hålet, har du ingen kant som den styr upp emot så blir det nog lätt att den kantrar när du slår i den.
om det har nån betydelse att den inte hamnar 100% rakt vet jag inte. |
||||
Då åker den bakre vevaxel bakboxen ur, den är monterad åt andra hållet. och ploppar de ur har man nog andra värre problem
Hmm rakt in är en synpunkt, men jag undrar om man inte får in den tillräckligt rakt framifrån utan kanten. Men varför i hel... har de gjort att den sitter innifrån och ut???
_________________ Johan Sjölinder |
||||
|
Re:
Min f.d. granne, som har jobbat med tätningar i 20 år; 'påstår att man SKALL trycka i radialtätningar snett, för då blir inte läppen lika varm, vilket gör att livslängden på tätningen ökar.
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
|
Re:
En vanlig packbox ska va bra jäkla krokigt monterad innan den läcker... Jag har sett ganska snett monterade som ändå har varit täta! Så jag tror absolut att du törs ta bort kanten, förmodligen finns den där bara för att dom körde en massa andra bearbetningar från insidan i samma veva... Intressant ändå att man ska montera dom lite snett! Då kan man undra, hur många grader typ? |
||||
|
Re:
0.5 -> 1.0 deg. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Packbox i bröstkåpa
|
1273 besök totalt |