Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 4137 besök totalt |
Film: Rekordvarvet med Pagani Zonda F
Finns nu ute på nätet här. Riktigt trevligt producerad film, glöm inte o kolla på Emotion klippet! /MVH Martin _________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||||||
Re:
Stämmer bra det, blev utnämnd till årets ringenförare år 2006, så ingen duvunge direkt ![]() ![]() |
||||||
Re:
Japp det verkar så, kanske inte går att koppla ur helt ![]() |
||||||
Re:
Eller så kanske han är snabbare med tractioncontrol på rentav? Zondan har ju visat sig ganska villig att kicka ut rumpan på diverse filmer tidigare. _________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||||||
Re:
Det verkar som att den lyser hela tiden med fast sken och blinkar när det är mindre grepp. Min teori = avstängt (vilket indikeras med fast sken), och blinkar när den reagerar på sladd för att den blir triggad. Men den verkar inte reglera något. ![]() Haha, teori från en lekman! ![]() _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||||
Re:
Stämmer nog bra. Så hade jag också på min merca. (Dom borde väl ha mercedes styrsystem.) |
||||||
Re:
På min 130 blir det sådär om man kör i DTC-läge (dvs antispinn avstängt men antisladd kvar) och är för tidig på gas ut ur en kurva eller kommer för fort in, då blinkar systemet för att visa att det används, borde ju vara samma grej i Zondan ![]() |
||||||
I vilket fall som helst så va det nog den snyggaste in-car film jag sett hittills. Perfekt ljudbild. Lagom vy och en grym fartkänsla. Hur lyckas man med det? Hur får man kameran att röra sig som huvudet på en passagerare?
|
||||||
otroligt snyggt filmat.
![]() Att det går fort märker man på att han får tvärnita/släppa gasen på några ställen som man själv inte ens funderar på att släppa med en M3 E30... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Re:
och för Cargraphic. http://www.cargraphic.com/index.php?/s,6,7,18,1494/ _________________ Patrik Ljunggren |
||||||
Äh jag tycker han rycker o sliter i ratten, telegraferar med gasen. ibland kommer han för fort och greppet fram finns inte, kompenserar med ratten för att hitta frontgrepp. Överkör lite och tappar bilen som då behöver hämtas hem o s v. Inget skolboks exempel på hur man ska köra enligt Scuderia H, ett styrgrepp igenom kurvorna
![]() Äh jag tycker inte alls han kör fint. ![]() ![]() ![]() För fort skulle Scuderia H bedömma, eftersom han sågar med ratten igenom kurvorna ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Jag kan inte förstå varför man försäker slå rekord med gatdäck? Varför har man inte en gratis option med r-däck på en sådan dyr bil. Då skulle man kunna köra den på r-däck i rekordförsöken och vipps har man tjänat 15sek.
|
||||||
Re:
Det är väl inte helt lätt att få tag på bra däck i de dimensioner tillverkarna av superbilar har tänkt sig? De har ju oftast ännu fetare mackor än GT3or mfl _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 4137 besök totalt |