Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Film: Rekordvarvet med Pagani Zonda F
1, 2   >>
4137 besök totalt
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005

Trådstartare

Finns nu ute på nätet här.

Riktigt trevligt producerad film, glöm inte o kolla på Emotion klippet!

/MVH Martin

C Corradin
Lugano/Västerås
Här sen Nov 2004

oj, vem kör bilen, ser ju minst sagt ut att vara en handfull, riktigt snyggt

Örebro
Här sen Okt 2005

Trådstartare
Marc Basseng heter han som kör. Har ingen aning om vem det är ärligt talat

Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004

Snyggt film! thumbs up
och riktigt snyggt kört, Marc kör Land porschen i Vln annars tror jag bestämmt?!

jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005

Kör han med antisladd?!? En liten röd trekant i panelen som blinkar förtvivlat...

Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Tobias H skrev:
Snyggt film! thumbs up
och riktigt snyggt kört, Marc kör Land porschen i Vln annars tror jag bestämmt?!

Stämmer bra det, blev utnämnd till årets ringenförare år 2006, så ingen duvunge direkt thumbs up

Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

jbergin skrev:
Kör han med antisladd?!? En liten röd trekant i panelen som blinkar förtvivlat...

Japp det verkar så, kanske inte går att koppla ur helt

Wihlle
Adressen är Norra Skåne, men mentalt i Moseltrakterna
Här sen Mar 2006

...det gick undan.... och med riktig växellåda ser det ganska macho ut, tycker jag... IMPONERANDE.

Örebro
Här sen Okt 2005

Trådstartare
Re:

bmw130 skrev:
jbergin skrev:

Eller så kanske han är snabbare med tractioncontrol på rentav? Zondan har ju visat sig ganska villig att kicka ut rumpan på diverse filmer tidigare.

Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003

Re:

Made skrev:
bmw130 skrev:
jbergin skrev:

Eller så kanske han är snabbare med tractioncontrol på rentav? Zondan har ju visat sig ganska villig att kicka ut rumpan på diverse filmer tidigare.

Det verkar som att den lyser hela tiden med fast sken och blinkar när det är mindre grepp.

Min teori = avstängt (vilket indikeras med fast sken), och blinkar när den reagerar på sladd för att den blir triggad. Men den verkar inte reglera något.

Haha, teori från en lekman!

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Re:

Karl Birgander skrev:

Det verkar som att den lyser hela tiden med fast sken och blinkar när det är mindre grepp.

Min teori = avstängt (vilket indikeras med fast sken), och blinkar när den reagerar på sladd för att den blir triggad. Men den verkar inte reglera något.

Stämmer nog bra. Så hade jag också på min merca. (Dom borde väl ha mercedes styrsystem.)

Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Samuel Lindkvist skrev:
Karl Birgander skrev:

Stämmer nog bra. Så hade jag också på min merca. (Dom borde väl ha mercedes styrsystem.)

På min 130 blir det sådär om man kör i DTC-läge (dvs antispinn avstängt men antisladd kvar) och är för tidig på gas ut ur en kurva eller kommer för fort in, då blinkar systemet för att visa att det används, borde ju vara samma grej i Zondan

Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

I vilket fall som helst så va det nog den snyggaste in-car film jag sett hittills. Perfekt ljudbild. Lagom vy och en grym fartkänsla. Hur lyckas man med det? Hur får man kameran att röra sig som huvudet på en passagerare?

Örebro
Här sen Okt 2005

Trådstartare
Släpper lite på skruvarna som håller fast den?

Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Re:

bmw130 skrev:

Det är ju en Merca

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

otroligt snyggt filmat. thumbs up

Att det går fort märker man på att han får tvärnita/släppa gasen på några ställen som man själv inte ens funderar på att släppa med en M3 E30...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004

Re:

Tobias H skrev:
Snyggt film! thumbs up

och för Cargraphic.

http://www.cargraphic.com/index.php?/s,6,7,18,1494/

stockholm
Här sen Maj 2004

Äh jag tycker han rycker o sliter i ratten, telegraferar med gasen. ibland kommer han för fort och greppet fram finns inte, kompenserar med ratten för att hitta frontgrepp. Överkör lite och tappar bilen som då behöver hämtas hem o s v. Inget skolboks exempel på hur man ska köra enligt Scuderia H, ett styrgrepp igenom kurvorna Jag tycker det verkar som om killen inte har kontroll alls, han överkör liksom bilen.

Äh jag tycker inte alls han kör fint.

Ja det var väl ironi på hög nivå från min sida. Killen kan köra så klart thumbs up . Klart han behöver kompensera och korrigera, det går ju fort, så blir det ju om man kör en bil väldigt fort och på gränsen mest hela vägen runt och det blir ju inte bätte av gatdäcken .

För fort skulle Scuderia H bedömma, eftersom han sågar med ratten igenom kurvorna blir tvungen till att hämta hem ibland Ingen låg scor här inte om han körde upp såhär. Men klart slår han av på takten så lyckas han nog med en rattrörelse igenom kurvorna samt då behöver han inte hämta hem den heller för den delen. Låt gå för att en DTM bil på slicks lätt skulle kunna köra samma tid helt odramatiskt utan att såga med ratten o s v ,det är ju knappast fort för den biltypen.

Horda
Här sen Nov 2002

Jag kan inte förstå varför man försäker slå rekord med gatdäck? Varför har man inte en gratis option med r-däck på en sådan dyr bil. Då skulle man kunna köra den på r-däck i rekordförsöken och vipps har man tjänat 15sek.

Täby
Här sen Nov 2002

Re:

Samuel Lindkvist skrev:
Jag kan inte förstå varför man försäker slå rekord med gatdäck? Varför har man inte en gratis option med r-däck på en sådan dyr bil. Då skulle man kunna köra den på r-däck i rekordförsöken och vipps har man tjänat 15sek.

Det är väl inte helt lätt att få tag på bra däck i de dimensioner tillverkarna av superbilar har tänkt sig? De har ju oftast ännu fetare mackor än GT3or mfl

Supramannen

Här sen Feb 2003

Exakt

Kolla på en CGT tex med 20 tummar eoch 19 fram, finns inga R däck till dom, dom som kör med sina går ner till 18

Nürburgring
1, 2   >>
4137 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande