Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1022 besök totalt |
Rattdesign
Hur ska en ratt se ut? Jag tänker mig nånting ganska litet, ca 250mm diameter med nån sorts liten "panel" i mitten där div knappar, hastighetsmätare (cykeldator) osv kan sitta. Nånstans vill man kanske ha några dioder för shiftlight (typ längst upp på ratten). Nån som har några inspirationsbilder? _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
en hembyggd variant av det här eller?
http://www.khmotorsport.se/shop/page _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||
Nja, en SPA microdash är både overkill och lite väl utanför min budget. Tänkte därför lägga lite tid och utnyttja de kontakter man har istället (det är inte vad man vet, utan vem man vet som är viktigt).
Tänkte mig nåt sånt här kanske: ![]() Alltså en ratt med nån sorts triangel i mitten där knappar kan husera. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
_________________ /Markus Lefors Mx5 NB -99 Standard Cup |
||||
Jag tänkte mera på nått i stil med SPA... alltså en cykeldator monterad på ungefär samma sätt... Det finns ju trådlösa cykeldatorer så då slipper man problemet med sladden som ska snurra med ratten.
_________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||
okej. Sladdarna är minsta problemet. Jag räknar med strömställare för blinkers, tuta, helljus/halvljus ändå. Det blir ett litet kontaktstycke med en sån "tvinnad" kabel. Lefors - ja, det såg inte så tokigt ut. Gäller bara att få ner alla idéerna i ett cad-program (jag måste leverera en DWG fil eller vad det nu heter). _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
jag har pratat med göran och fått lite info om hur han vill att formen skall se ut. det kan vi ta nästa gång vi ses eller hörs. han gillade iaf idén skarpt ![]() ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Kanon ![]() Här är en lite inspirerande bild i alla fall: ![]() och sån här "spiralkabel" hade jag tänkt använda för att hantera elektronöverföring mellan ratt och resten av bil: ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1022 besök totalt |