| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bilstein vs. Koni
|
1751 besök totalt |
|
Bilstein vs. Koni
samma tjat igen, men hittar inga svar på verkliga skillnader. Jag är ute efter nya bak dämpare till MBn, men vad är igentligen skillnaden på ställbara Koni vs. Bilstein sprint/H&R i verkliga livet på en bana??? _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
|
Re:
tror fuling menar att det finns ett antal variabler som avgör hur bra Bilstein sprint VS H&R funkar... tex fjädrar mm... man behöver mer än H&R... ja tex har h&r clubsport kit... det är ett halvcoiloverkit (coilover fram) till e30.. sen finns det H&R sport kit osv som är vanliga avstämda kit med org liknande fjädrar.. finns miljoner olika..
_________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||
|
Mitt svar kanske lät spydigt men utan dämpar kurvor + massa mer data går det inte att säga vad som är bäst.
Så vad som är bäst koni eller bilstian är lika lätt som att svara på mitt första inlägg. Finns ett par vägar att gå. 1. Köp det man tror på och hoppas på det bästa 2. Hyr någon som räknar/vet hur chassit skall se ut=dyrt (om vedebörande vet vad den gör) 3. Gräver sig själv ner och tar reda på vad och varför. Det sista är en JÄ... jobbig väg, tar en sa.. massa tid innan man får ett hum. _________________ Johan Sjölinder |
||
|
Re:
Eller så fortsätter vi på detta obesvarade ämne: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
_________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
|
Re:
De som finns som "Budget" alt till dyrare "race fjädrar" är att ta de längre fjädrarna som biltema har för w124 klassen mao E-klassen. Den har ju ca 200kg ytterligare vikt i den minsta karossen gemt imot 190ian. Visst längre fjädrar men de stämmer i i diameter, å längden justeras snabbt med ett klipp av maskinen ps. dämparna är samma mellan E & 190 _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
Den tråden hadde jag för trängt Hmm inte kan jag hålla reda på färgerna häller
_________________ Johan Sjölinder |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Bilstein vs. Koni
|
1751 besök totalt |