Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Biltransportsläp 7000.- SÅLT !!
2811 besök totalt
LinusE
Skåne-land
Här sen Maj 2004
Inlägg: 397


Trådstartare
S: Biltransportsläp 7000.- SÅLT !!

Tjena.

tänkte kolla om de fanns något intresse av trailern.
då jag inte orkar/hinner strula med att bes o bygga om
för att passa till Integran.

Släpet är ett ombyggt husvangschassi i grunden.
det innebär att de står "ombyggt släp" i papperna

Total vikten: 1200kg
Last vikt: 900kg
Lastmått i bred: 172 cm

Säljes obes

där sitter ny elektronisk påskutningsbroms
"ny el" (dock med trassiga nr-skyltsbel)

bör passa dom flästa mindre bilar.
tar gärna både bilder och mått
om någon skulle behöva det.

Finns utanför Harlös mitt i skåne

0739-604629

Priset är 7000.-
REA 5000.-




_________________
Linus Eriksson

Honda Nörd !
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 8286



hur mycket fix är det kvar för besiktning?

Skulle nog passa utmärkt till min ascona!

/Erik

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
LinusE
Skåne-land
Här sen Maj 2004
Inlägg: 397


Trådstartare
vad där är o fixas inför bes vet jag inte till 100%
de jag skulle gissa på är bromsar (där sitter nya bakar runt om men har ståt still ett tag nu)
o även handbromsen. lite lampor som ska bytas och så inga svåra saker.

Hämtas de nu inom kort kan de fås för 5000.-
så blir där några kr över till eventuela saker som ska fixas inför bes...

Släpet har varit avstält länge enligt vv. men släpet har rullat som "30" släp
i småland /gränsen o transpoterat gräsklippare så därför det inte vait påställt på så länge....

Släpet ÄR perffekt för er som har mindre bilar.
biligare än så här hittar man nog inte en trailer hur gärna man än vill ?

några fler bilder:








_________________
Linus Eriksson

Honda Nörd !
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848



Kan du mäta lite på hur stor/liten bil som får plats. Går det besiktiga till 80 kärra?

_________________
/Andreas Karlsson
Camaro V8TC
Citera
LinusE
Skåne-land
Här sen Maj 2004
Inlägg: 397


Trådstartare
den är reggad som 80 kärra nu.
bara det att dom hängde på en LGF skylt och sen kört me den så...

Total vikten: 1200kg
Last vikt: 900kg
Lastmått i bred: 172 cm

bredden ska jag försöka få fram under kvällens gång. thumbs up

_________________
Linus Eriksson

Honda Nörd !
Citera
LinusE
Skåne-land
Här sen Maj 2004
Inlägg: 397


Trådstartare
haft lite fle om bredden ber om ursäkt...


_________________
Linus Eriksson

Honda Nörd !
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 8286



Vart i skåne finns det?

Min bil väger under 900kg men på regbeviset står det 1060, hur ställer sig våran ordningsmakt till detta?

MVH Erik

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
LinusE
Skåne-land
Här sen Maj 2004
Inlägg: 397


Trådstartare
Harlösa mitt i skåne ca

faktiskt ingen aning om vad dom gör...

_________________
Linus Eriksson

Honda Nörd !
Citera
Michael Th
kallinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 2549



om dom har våg... böter och du kör vidare...

_________________
Michael Thulesius
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 8286



Re:

Michael Th skrev:
om dom har våg... böter och du kör vidare...


om dem inte har våg?

Hur höga böter?

MVH Erik

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 6663



Re:

erikjakan skrev:
Vart i skåne finns det?

Min bil väger under 900kg men på regbeviset står det 1060, hur ställer sig våran ordningsmakt till detta?

MVH Erik


Det intressanta är hur mycket du faktiskt lastat. På regbeviset står ju tjänstevikten som inkluderar förare, full tank, verktyg osv. Dom kan använda siffran som riktvärde för om dom ska ta fram vågen eller inte, men ska du fällas så ska du vägas (om det inte är uppenbart, typ en hummer på ett 700 släp eller så antar jag). Det finns ju heller inget som säger att bilen på släpet är i det skick den var när den besiktigades. Iom att den står på ett släp så är den heller inte i trafik så det kan dom inte klaga på.

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
No turbos, no superchargers. Just pure electricity.
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 8286



Re:

2fast4u skrev:
erikjakan skrev:
Vart i skåne finns det?

Min bil väger under 900kg men på regbeviset står det 1060, hur ställer sig våran ordningsmakt till detta?

MVH Erik


På regbeviset står ju tjänstevikten som inkluderar förare, full tank, verktyg osv. Dom kan använda siffran som riktvärde för om dom ska ta fram vågen eller inte, men ska du fällas så ska du vägas (om det inte är uppenbart, typ en hummer på ett 700 släp eller så antar jag). Det finns ju heller inget som säger att bilen på släpet är i det skick den var när den besiktigades. Iom att den står på ett släp så är den heller inte i trafik så det kan dom inte klaga på.


Så med andra ord är det lungt?

MVH Erik

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
LinusE
Skåne-land
Här sen Maj 2004
Inlägg: 397


Trådstartare
SÅLT !!

_________________
Linus Eriksson

Honda Nörd !
Citera
SÄLJES
S: Biltransportsläp 7000.- SÅLT !!
2811 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande