Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1425 besök totalt |
Jag kan rekomendera LECA Kulor
![]() Bromspedalen skönk i botten när jag tröck ner den i botten 100m ifrån slutet på långa rakan på mantorp ggrr lite smårepor på sidokjolen och på fronten men jag tror att de försvinner med lite polering Sen hoppade fläktremmen men det löste sig med och jag kunde köra hem tack och lov uff men snabbt gick det runt banan.... ska dock byta bromsvätska oftare från och med nu _________________ jag brummar |
||
Tur att du klarade dig utan skador.. lite extra roligt att bilen klarade sig fint. Kan rekomendera blue racing. Den kostar inte så fruktansvärt mycket.. en bra säkerhetsdetalj med bra bromsar
![]() Tänk om vanliga vägar var gjorda så man kan blåsa på rakt fram i en kurva och klara sig med några repor i lacken.. _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||
Du valde i alla fall rätt ställe att få totalt bromsbortfall!
Förra året såg jag en kille göra exakt samma sak, gick av i 200 km/h efter rakan på Mantorp. Blev inte en skråma på bilen! Ganska otroligt att det funkar så bra som det gör. Berätta vad som gick genom ditt huvud och vad du gjorde efter att pedalen gick i botten. _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||
Jag åkte med kompisen i hans Alfa 164 V6 på långa Anderstorp och den pinnande på bra på rakan och när vi skulle bromsa så säger han lugnt att "-Där försvann bromsarna". Jaha, tänkte jag och vi åkte rakt ut i Lecakulorna. Detta var när dom höll på att fylla på med kulor och det låg ett lastbilslass stjälpt på det stället man ville åka av på, men han styrde lugnt förbi och vi stannade en bit ut.
Jag blev faktiskt inte rädd för jag såg och kände att det skulle gå bra. Inte ens efteråt blev jag darrig. Fast man slipper ju helst se att man skulle behöva göra om det. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Det som våra ledare på STCS-träffarna (speciellt Mantorp) försöker nöta in i våra små Saab-skallar är väl:
"om bromsarna försvinner, kör rakt ut i leca-fältet." om man istället försöker ta kurvan så kan det bli som den Saab 9000 som skar ner i och rullade några varv ut i lecan istället. Killen klarade sig lyckligtvis mer eller mindre oskadd men bilen var mest bara skrot... (Enligt ryktet iaf) _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
den ser inte HELT hel ut där costas.....
För dom som undrar så kan jag säga att johan, killen i hjulhuset, försöker stoppa tebax aggregatremspännaren till rätt läge. Det gick! _________________ Niclas Dahlgren Alfa Romeo Alfetta 1.8 Allegerita |
||
Jag hälsade på i makadamen (!) efter rakan på knutstorp för ett par veckor sedan. Efter att också jag har sett vad som händer med folk som försöker svänga så var det ett rakt spår ut i gruset som gällde. Efeter en bra stunds skuttande i gruset insåg jag att bilen inte skulle stanna innan däcksbarriären
![]() Efteråt så kan jag konstatera att singel inte är bra för lacken. Hela vänstersidan av bilen är numera vitprickig. Bilen var för övrigt hel förutom lite plastflärpar på undersidan som är enkla och billiga att byta. Jag vill ha LECA på knutan. Glöm inte att lufta era bromsar!!! _________________ Lotus Exige S1 // Pontus Borg |
||
Re: Jag kan rekomendera LECA Kulor
Lecakulor är bra ![]() |
||
Det låter ju inte så farligt med vita prickar. ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1425 besök totalt |