Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Jag kan rekomendera LECA Kulor
1425 besök totalt
Costas Amiridis
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Bromspedalen skönk i botten när jag tröck ner den i botten 100m ifrån slutet på långa rakan på mantorp

ggrr
lite smårepor på sidokjolen och på fronten men jag tror att de försvinner med lite polering

Sen hoppade fläktremmen men det löste sig med och jag kunde köra hem tack och lov

uff
men snabbt gick det runt banan....

ska dock byta bromsvätska oftare från och med nu

Vagnhärad
Här sen Mar 2003

Tur att du klarade dig utan skador.. lite extra roligt att bilen klarade sig fint. Kan rekomendera blue racing. Den kostar inte så fruktansvärt mycket.. en bra säkerhetsdetalj med bra bromsar thumbs up

Tänk om vanliga vägar var gjorda så man kan blåsa på rakt fram i en kurva och klara sig med några repor i lacken..

Citera
Staffan Bergholm
Täby
Här sen Nov 2002

Du valde i alla fall rätt ställe att få totalt bromsbortfall!
Förra året såg jag en kille göra exakt samma sak, gick av i 200 km/h efter rakan på Mantorp. Blev inte en skråma på bilen!
Ganska otroligt att det funkar så bra som det gör.

Berätta vad som gick genom ditt huvud och vad du gjorde efter att pedalen gick i botten.

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Jag åkte med kompisen i hans Alfa 164 V6 på långa Anderstorp och den pinnande på bra på rakan och när vi skulle bromsa så säger han lugnt att "-Där försvann bromsarna". Jaha, tänkte jag och vi åkte rakt ut i Lecakulorna. Detta var när dom höll på att fylla på med kulor och det låg ett lastbilslass stjälpt på det stället man ville åka av på, men han styrde lugnt förbi och vi stannade en bit ut.

Jag blev faktiskt inte rädd för jag såg och kände att det skulle gå bra. Inte ens efteråt blev jag darrig. Fast man slipper ju helst se att man skulle behöva göra om det.

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003

Det som våra ledare på STCS-träffarna (speciellt Mantorp) försöker nöta in i våra små Saab-skallar är väl:
"om bromsarna försvinner, kör rakt ut i leca-fältet."

om man istället försöker ta kurvan så kan det bli som den Saab 9000 som skar ner i och rullade några varv ut i lecan istället. Killen klarade sig lyckligtvis mer eller mindre oskadd men bilen var mest bara skrot... (Enligt ryktet iaf)

Costas Amiridis
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare

där har ni en bild på bilen efter badet i lecakulhavet
hel å fin
lite repor på fronten men detär inga probs!!

GBG
Här sen Jul 2003

den ser inte HELT hel ut där costas.....

För dom som undrar så kan jag säga att johan, killen i hjulhuset, försöker stoppa tebax aggregatremspännaren till rätt läge.

Det gick!

Costas Amiridis
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
tja, bilen fick inge men iaf, lite lackskador som sagt men all mekanik verkade funka fint

Lund
Här sen Jan 2003

Jag hälsade på i makadamen (!) efter rakan på knutstorp för ett par veckor sedan. Efter att också jag har sett vad som händer med folk som försöker svänga så var det ett rakt spår ut i gruset som gällde. Efeter en bra stunds skuttande i gruset insåg jag att bilen inte skulle stanna innan däcksbarriären så det blev lite rallytakter, fett uppställ och kas i sidled, dock först när farten tillät det utan voltande. Stopp 3 meter från däcken. pust!.

Efteråt så kan jag konstatera att singel inte är bra för lacken. Hela vänstersidan av bilen är numera vitprickig. Bilen var för övrigt hel förutom lite plastflärpar på undersidan som är enkla och billiga att byta.

Jag vill ha LECA på knutan.

Glöm inte att lufta era bromsar!!!

Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Re: Jag kan rekomendera LECA Kulor

Costas Amiridis skrev:

Bromspedalen skönk i botten när jag tröck ner den i botten 100m ifrån slutet på långa rakan på mantorp

ggrr
lite smårepor på sidokjolen och på fronten men jag tror att de försvinner med lite polering

Sen hoppade fläktremmen men det löste sig med och jag kunde köra hem tack och lov

uff
men snabbt gick det runt banan....

ska dock byta bromsvätska oftare från och med nu

Lecakulor är bra thumbs up

Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002

borg skrev:
Efteråt så kan jag konstatera att singel inte är bra för lacken. Hela vänstersidan av bilen är numera vitprickig. Bilen var för övrigt hel förutom lite plastflärpar på undersidan som är enkla och billiga att byta.

Jag vill ha LECA på knutan.

Glöm inte att lufta era bromsar!!!

Det låter ju inte så farligt med vita prickar. Nu fick jag ännu en anledning till att prova på Knutan.

Allmänt banåkaforum
1425 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande