Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1920 besök totalt |
_________________ bmw bmwsson |
||||
_________________ ![]() |
||||
Jag ställer mig mycket tveksam...
Man kan ju alltid börja med frågeställningen varför den här prylen inte sitter originalmonterad på några bilar? (mig veterligen) Det vore väl ändå att underskatta bilindustrins samlade ingenjörer om man tror att de inte skulle kommit på denna förhållandevis enkla idé under årens lopp? Hade den varit bra på alla sätt och vis så hade den även använts. Sen kan man ju alltid diskutera den tekniska biten... mvh/Ragnar _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||||
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Vad gäller Cyklone så frågade jag för skojs skull Christos på Autokinito i Uppsala vad han trodde/tyckte och han hade testat med och utan på sin rullande väg.
Man kan säga att effekten ökade inte iallafall. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
anar jag en släng av ironi i esa:s inlägg månntro
![]() snakeoilsnakeoilsnakeoilsnakeoilsnakeoilsnakeoilsnakeoilsnakeoil ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Kan det vara något...
Ingen ironi. Grejen är testad i BMW Total som jag ser som en seriös tidning. Det gjorde mig tillräkligt nyfiken för att testa. Men jag har kastat pengar i sjön förut. Men det händer även när man köper vanliga produkter också. Vi får väl se, måste stilla min nyfikenhet. _________________ bmw bmwsson |
||||
Snakeoil, kanske inte det men jävligt dyr diesel.
Vad menar jag med detta. Jo detta får mig att tänka på det gamla dieselknepet för att sota ur en motor. Jag testade det på min 240-traktor och visst blev den lite piggare (om nu en std 240 kan kallas pigg ![]() För er som inte vet, så går det ut på att bilen får stå och gå tomgång samtidigt som man matar motorn med diesel dvs häller diesel rakt i förgasaren. /Gunnar (Nej, sådana här busgrejer kan jag bara tänka mig att utsätta bruksbilar som jag inte bryr mig om.) _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||
Kan det vara något...
Vik hädan tvivlare. ![]() Jag har testat den på M3:an och den sitter nu på gummans 316 compact. Helt klart är att bilarna har markant bättre gasrespons och känns piggare. Dom dom går ner i varv fortare också speciellt compacten. Tidigare om man körde aktivt så ville den fortsätta varva efter man släppt gasen. På M3:an påverkade den bromsservot något, det blev lite mer tungtrampat. Kanske inte behöver uppgradera till större huvudbromscylinder som jag tänkt. Inga sidoefekter alls på compacten. Jag har inte testat bränsleförbrukningen på M3:an, det var inte därför jag köpte prylen. Den har mindre betydelse på en sån bil. När det gäller compaten så har vi kört för lite än. Återkommer om det. Jag har beställt en till då den första ska sitta kvar på compacten. _________________ bmw bmwsson |
||||
Den placeras i insuget före spjället eller hur? På en sugmotor vill man väl ha så lite grejer ivägen för luften som möjligt. Rakast väg till cylindern ger mest effekt har jag fått för mig. Se bara på motorer med rullspjäll, på fullgas är det öppet rakt in, utan spjällaxlar och annat. Jag tror inte på den här grejen, hur vällagrad och lätt den än må vara.
_________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||
Kan ingen med shyssta fysikkunskaper berätta om det är en fördel att luften tvingas "snurra" i insugsröret
(i jämförelsen med att tömma en ölflaska, där det definitivt går fortare med snurr på ölen, så är det väl därmest för att få in luft i flaskan så det inte blir undertryck som bromsar? I insugsröret är det inget som ska "åt andra hållet" på det sättet...) _________________ ![]() |
||||
Den snurrande flaskan tror jag inte på.. i en flaska så har vi ett behov av att få in luft i flaskan för att få ur vätskan.. snurrandet öppnar ett "hål" som släpper in luften och därmed tillåter vätskan att rinna ur snabbare.. jfr. genom att borra upp ett hål i flaskans botten och se när den töms *tro* Har inte några fakta bakom mitt inlägg men så har jag alltid trott att det fungerar ![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
Men det var juh det magnus skrev ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1920 besök totalt |