| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: KIA Ceed 1.4 EX -07 400 mil // nytt pris!
|
1512 besök totalt |
|
S: KIA Ceed 1.4 EX -07 400 mil // nytt pris!
Bilen jag haft temporärt sen i somras istället för M3'an ska nu säljas eftersom vi flyttat tebax hem igen. Nu ska det köras M3 igen
Så: KIA Ceed 1,4 EX -07 säljes Svartmetallic Endast 340 mil 105 hk, 5 vxl EBD elektronisk bromskraftfördelning, ESP antisladd (avstängninsgbart), ABS samt antispinn BAS panikbromssystem Aktiva nackskydd Krockkuddar fram o bak, sidokrockkuddar och krockgardin A och C-stolpe Larm, fjärrlås, färddator AC, elhissar, elspeglar inkl. värme Ljudanläggning 6 högtalare, CD/mp3/RDS-radio/USB-ingång för mp3-spelare Knappar för ljudanläggning i ratten ISOFIX barnstolsfästen bak m.m. Uttagen 14 juni 2007. 300 mil. Full nybilsgaranti till juni 2012 samt även garanti på motor och drivlina till juni 2014 eller 15 tusen mil. Nypris 144.100:- (med metalliclacken) Pris 119.000:-
Bonuskommentarer: Riktigt trevlig stuns i chassit IMHo! Kanonkul på både slät o bucklig väg när det svänger. Understyr förstås om man överkör bilen men chassit är rappt i respons och konsekvent även vid ojämn väg. Känslan i servostyrningen är inte perfekt i högre fart men det kan tydligen mjukvaruuppdateras vid service. Motorn kändes i början lite slö (man är ju lite bortskämd med M3'an ;-) men efter drygt ca 250 mil så upplever jag att den blev klart piggare o villigare. Riktigt shysst originalstereo med USB-ingång som bonus.
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Re: S: KIA Ceed 1.4 EX // 2007 // 300 mil
(Chassiet är utvecklat MHA Porsche i Weisach och el-servo-stryrningn är dynamisk och kan justeras i mjukvaran på det sätt som man vill) _________________ Björn Forsberg |
||||
|
Upp!
Undrar, har jag okej eller fel pris (13 tusen spänn ner på 300 mil o 6 månader borde vara okej på ett ungefär sådär?) eller är det fel tid på året helt enkelt, få människor kanske köper ny bil precis innan julafton? Eller ska jag kanske sälja BMWn istället? Satte annons på blocket osså, tips på andra bra ställen att sälja den på mottages gärna _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Re:
Låter som ett rimligt värdefall, med lite prut är det snart över 10% rabatt. "Problemet" är väl att skillnaden mot en ny blir väldigt liten varje månad (om man nu lånar) och en ny bil är alltid en ny bil...
KVD? Tycker att det är sällan det är några bilar som säljs allt för billigt där nu för tiden
_________________ /Kristian Elisson |
||||
![]() |
SÄLJES
S: KIA Ceed 1.4 EX -07 400 mil // nytt pris!
|
1512 besök totalt |

