Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: KIA Ceed 1.4 EX -07 400 mil // nytt pris!
1512 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42443

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
S: KIA Ceed 1.4 EX -07 400 mil // nytt pris!

Bilen jag haft temporärt sen i somras istället för M3'an ska nu säljas eftersom vi flyttat tebax hem igen. Nu ska det köras M3 igen

Så:

KIA Ceed 1,4 EX -07 säljes

Svartmetallic
Endast 340 mil

105 hk, 5 vxl
EBD elektronisk bromskraftfördelning, ESP antisladd (avstängninsgbart), ABS samt antispinn
BAS panikbromssystem
Aktiva nackskydd
Krockkuddar fram o bak, sidokrockkuddar och krockgardin A och C-stolpe
Larm, fjärrlås, färddator
AC, elhissar, elspeglar inkl. värme
Ljudanläggning 6 högtalare, CD/mp3/RDS-radio/USB-ingång för mp3-spelare
Knappar för ljudanläggning i ratten
ISOFIX barnstolsfästen bak

m.m.


Uttagen 14 juni 2007. 300 mil.
Full nybilsgaranti till juni 2012 samt även garanti på motor och drivlina till juni 2014 eller 15 tusen mil.

Nypris 144.100:- (med metalliclacken)

Pris 119.000:-









Bonuskommentarer:

Riktigt trevlig stuns i chassit IMHo! Kanonkul på både slät o bucklig väg när det svänger. Understyr förstås om man överkör bilen men chassit är rappt i respons och konsekvent även vid ojämn väg. Känslan i servostyrningen är inte perfekt i högre fart men det kan tydligen mjukvaruuppdateras vid service. Motorn kändes i början lite slö (man är ju lite bortskämd med M3'an ;-) men efter drygt ca 250 mil så upplever jag att den blev klart piggare o villigare. Riktigt shysst originalstereo med USB-ingång som bonus.


_________________
Magnus Thomé
Citera
Bjarne...
Luleå
Här sen Okt 2004
Inlägg: 94



Re: S: KIA Ceed 1.4 EX // 2007 // 300 mil

Magnus Thomé skrev:
Bonuskommentarer:

Riktigt trevlig stuns i chassit IMHo! Kanonkul på både slät o bucklig väg när det svänger. Understyr förstås om man överkör bilen men chassit är rappt i respons och konsekvent även vid ojämn väg. Känslan i servostyrningen är inte perfekt i högre fart men det kan tydligen mjukvaruuppdateras vid service. Motorn kändes i början lite slö (man är ju lite bortskämd med M3'an ;-) men efter drygt ca 250 mil så upplever jag att den blev klart piggare o villigare. Riktigt shysst originalstereo med USB-ingång som bonus.


(Chassiet är utvecklat MHA Porsche i Weisach och el-servo-stryrningn är dynamisk och kan justeras i mjukvaran på det sätt som man vill)

_________________
Björn Forsberg
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42443

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Frun tyckte vi skulle sälja M3'an o behålla Kian

_________________
Magnus Thomé
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4851



Re:

Magnus Thomé skrev:
Frun tyckte vi skulle sälja M3'an o behålla Kian


Då står alltså valet mellan M3 <--> fru + Kia

_________________
Andreas Östrin
Sportbilslös men inte rådlös
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42443

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Upp!



Undrar, har jag okej eller fel pris (13 tusen spänn ner på 300 mil o 6 månader borde vara okej på ett ungefär sådär?) eller är det fel tid på året helt enkelt, få människor kanske köper ny bil precis innan julafton? Eller ska jag kanske sälja BMWn istället?

Satte annons på blocket osså, tips på andra bra ställen att sälja den på mottages gärna thumbs up (Kanske bäst via PM)

_________________
Magnus Thomé
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

Magnus Thomé skrev:

Undrar, har jag okej eller fel pris (13 tusen spänn ner på 300 mil o 6 månader borde vara okej på ett ungefär sådär?)

Låter som ett rimligt värdefall, med lite prut är det snart över 10% rabatt. "Problemet" är väl att skillnaden mot en ny blir väldigt liten varje månad (om man nu lånar) och en ny bil är alltid en ny bil...
Magnus Thomé skrev:

Satte annons på blocket osså, tips på andra bra ställen att sälja den på mottages gärna thumbs up (Kanske bäst via PM)

KVD? Tycker att det är sällan det är några bilar som säljs allt för billigt där nu för tiden

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42443

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Nytt pris! Kom o fynda

_________________
Magnus Thomé
Citera
SÄLJES
S: KIA Ceed 1.4 EX -07 400 mil // nytt pris!
1512 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande