| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Yttre drivknut - Audi vs Volvo?
|
2077 besök totalt |
|
Lurar lite på jag inte skulle kunna använda Volvos alu uprights, de där som "alla" använder på racing/rallycross bilar, tex Sellholm. Frågan är ju då - vad använder jag för drivknut? Kan det vara så att det tom är samma splines på axeln (alltså att jag kan klappa på en Volvo knut på Audi axeln) eler attd et är samma splines på knuten, dvs att min feta Audi knut passar i navet. Råkar det vara så att nån sitter på sån alu uprights med nav och hela paketet som kan räkna hur många splines och mäta diameter osv? Hade varit useful då mina stål grejjer ser ut som stridsvagnsdelar i jämförelse. _________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
||
|
Re: Yttre drivknut - Audi vs Volvo?
Börja med att kolla vad du nu har för lager samt dimension på det, och om det finns ett lager som passar på din drivknut och i volvospindeln? _________________ Roland Johansson |
||
|
Det låter väldigt nyktert, att blanda splines och knutdelar är en ofattbart stor djungel. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
|
Hej! Från vilken modell kommer de uprightsen? Har du någon länk med bilder? _________________ Henrik Eliasson |
||
|
Volvon har lager integrerat med navet orginal. Den har 36 splines om jag ser rätt men det gäller ju att diameter stämmer också osv. Inre delen i Volvoknuten har 33 splines.
Är det inte samma spindel på S80, S60 och V70? _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2077 besök totalt |