|
mg
Helsingborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 320
Trådstartare

26 Dec 2007 23:14
Senast ändrad av mg, 26 Jan 2008 17:34, ändrad totalt 1 gång
S: m42 318is motor, ev 318is e30 + TURBOkitt
Komplett m42 motor säljes
18500mil
toppen är avplockad (blåst packning)
alltså komplett med härva box o allt sånt.
pris:3k eller bud
har även turbokit till samma motor o sälja
grenrör,turbo,dp,wg,dump,ic,tryckrör,3mm mls packning osv.
pma för mer info, eller ring
0704880404
mvh micke
_________________ Michael Grönberg
|
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890

27 Dec 2007 00:24
Senast ändrad av Franzén, 27 Dec 2007 00:59, ändrad totalt 1 gång
m42 motor säljes
Har du kvar din M42:a?
Är det 8 eller 16v motorn?
Du har PM!!
_________________ Anders Franzén
320i Coupé -80 Hennarot
|
perf
Gävle
Här sen Dec 2006
Inlägg: 91

27 Dec 2007 00:52
Står i rubriken att det är en m42, alltså 16ventiler.
_________________ Per Forsgren
BMW 135i -07
BMW 320d Touring -09
|
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890

27 Dec 2007 00:54
Men vad heter då den med 8 ventiler som satt i IS oxå?
_________________ Anders Franzén
320i Coupé -80 Hennarot
|
pelle persson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 796

27 Dec 2007 01:03
Re:
| Franzén skrev: | | Men vad heter då den med 8 ventiler som satt i IS oxå? |
m40b18
_________________ Pelle Persson
|
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890

27 Dec 2007 01:37
Åh gud så tröstlöst tråkigt...
En sån skrotmotor.
_________________ Anders Franzén
320i Coupé -80 Hennarot
|
mg
Helsingborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 320
Trådstartare

27 Dec 2007 09:43
ja det är alltså en 16v motor
_________________ Michael Grönberg
|
mg
Helsingborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 320
Trådstartare

26 Jan 2008 17:33
upp
kom o köp!
ev kan jag tänka mig o sälja min bil oxo, men då ska man helst köpa alla prylar till
det är en 318is -90
röd
18000mil
skattad o bes
finns lite små rost men bilen är schysst för o va en e30
15" mattsvarta alufälgar me ms däck
sony mp3 cd, jbl 6*9or
bilen ser ok ut, fin inredning.
kör me den varje dag utan problem
jag vill ha 3k för extra motorn, 12-14k för bilen,10k för turbosakerna.
22k paket pris?
_________________ Michael Grönberg
|
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883
Moderator

26 Jan 2008 17:36
Har du bilder på, i första hand, bilen?
Har den taklucka?
Var sitter rosten?
_________________ /Anton Lillsund
|
mg
Helsingborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 320
Trådstartare

26 Jan 2008 18:18
kommer lite bilder imorrn kanske.
flickvännen snodde den idag till jobbet så hann inte ta några=)
tyvärr e där taklucka på den
rosten e vell mest små saker, finns vell ngt på baklucka, i ngn kant på den typ.
sen e där ett stenskott på huven som det finns lite rost på oxo.
bakskärmarna har lite ytrost oxo har jag sett.
annars vet jag inte riktigt om där e ngt speciellt.
den är ju lite matt i lacken så en polering hade ju inte skadat, sen förardörren ser ut o va hemmalackad.
is läppen saknas tyvärr, verkar va vanligt att dom e borta..
så det är ju ingen utställningsbil kanske men för o va en e30 tycker jag den håller ok skick iallafall.
lägger upp bilder här så fort jag kan
_________________ Michael Grönberg
|
MickeNorrort
Arlanda
Här sen Okt 2006
Inlägg: 161

26 Jan 2008 18:50
mycket sugen på motorn. vart finns den? samma som sitter i e36 318is?
_________________ Mikael Engblom
|
mg
Helsingborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 320
Trådstartare

27 Jan 2008 00:49
sakerna finns i helsingborg.
denna motorn är från en e30, men den ska passa i e36 va jag vet.
e30 motorn hade vell smalare ventilskaft samt dubbla ventilfjädrar om jag inte minns fel?
samt att det är annat insug vell?
ngn som vet fler skillnader?
_________________ Michael Grönberg
|
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544

27 Jan 2008 09:27
Re:
| mg skrev: | sakerna finns i helsingborg.
denna motorn är från en e30, men den ska passa i e36 va jag vet.
e30 motorn hade vell smalare ventilskaft samt dubbla ventilfjädrar om jag inte minns fel?
samt att det är annat insug vell?
ngn som vet fler skillnader? |
Annat tråg, kabelhärvan ser annorlunda ut, vilket gör att man lär byta insug och byter man insug måste man byta ventilkåpan också. Sen har pilotlagret i vevaxeln 12 mm diameter mot 15 mm diameter om motorn kommer ifrån en E36. Andra motorfästen också.
Tråg, insug och ventilkåpa har jag liggandes från E36 ifall någon skulle vara intresserad av att göra den operationen Tror jag kan ha motorfästen också.
_________________ /Mvh M|cke F@.gner
|
mg
Helsingborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 320
Trådstartare

22 Feb 2008 17:46
måste bort nu då jag behöver pengar till annat.
köp kompl motor (topp avplockad) samt turbokitt i ett paket.
allt för 10k!
bilen kan säljas för 12k annars får den va kvar
_________________ Michael Grönberg
|
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883
Moderator

23 Feb 2008 01:13
Som sagt, bilder är intressant för min del. Bilder på skavanker är att föredra.
_________________ /Anton Lillsund
|
mg
Helsingborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 320
Trådstartare

23 Feb 2008 09:52
ja får dra ut o knäppa några bilder å motorn.
men ja e vell igentlin inte så jätte mycket o se=), en org m42 me avplockad topp, finns ju en del sot o beläggning på ventilerna som vanligt.
så jag hade ju slipat in ventiler o sånt om jag ändån haft motorn nere.
men jag ska försöka knäppa lite bilder åt dig.
ngt speciellt du vill ha bild på?
_________________ Michael Grönberg
|
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883
Moderator

23 Feb 2008 10:57
Bilder på bilen var det jag tänkte på.
_________________ /Anton Lillsund
|
mg
Helsingborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 320
Trådstartare

23 Feb 2008 17:37
aha oki, ja ska fixa det i veckan, bara det slutar regnar o ha sig så jag kan tvätta av den o ta lite pics.
_________________ Michael Grönberg
|
mg
Helsingborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 320
Trådstartare

24 Feb 2008 17:14
lägger in en separat annons för hela bilen,
men vill ngn köpa motor samt turbokitt går det fortfarande bra, så kan ju låta denna anonsen vara kvar
_________________ Michael Grönberg
|
mg
Helsingborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 320
Trådstartare

01 Mar 2008 20:38
8500 för turbokitt o motor eller högsta bud.
motorn kan säljas i delar om ngn vill ha typ bara topp eller ngt annat.
_________________ Michael Grönberg
|
mg
Helsingborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 320
Trådstartare

05 Mar 2008 18:50
2500 för motorn, måste vell vara billigt?
7k för enbart turbokitt.
behöver stålar till annat nu!
_________________ Michael Grönberg
|
|