Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: m42 318is motor, ev 318is e30 + TURBOkitt
1, 2   >>
3306 besök totalt
mg
Helsingborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 320


Trådstartare
S: m42 318is motor, ev 318is e30 + TURBOkitt

Komplett m42 motor säljes
18500mil

toppen är avplockad (blåst packning)

alltså komplett med härva box o allt sånt.

pris:3k eller bud

har även turbokit till samma motor o sälja
grenrör,turbo,dp,wg,dump,ic,tryckrör,3mm mls packning osv.

pma för mer info, eller ring

0704880404

mvh micke

_________________
Michael Grönberg
Citera
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890



m42 motor säljes

Har du kvar din M42:a?
Är det 8 eller 16v motorn?

Du har PM!!


_________________
Anders Franzén

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
perf
Gävle
Här sen Dec 2006
Inlägg: 91



Står i rubriken att det är en m42, alltså 16ventiler.

_________________
Per Forsgren
BMW 135i -07
BMW 320d Touring -09
Citera
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890



Men vad heter då den med 8 ventiler som satt i IS oxå?

_________________
Anders Franzén

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
pelle persson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 796



Re:

Franzén skrev:
Men vad heter då den med 8 ventiler som satt i IS oxå?

m40b18

_________________
Pelle Persson
Citera
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890



Åh gud så tröstlöst tråkigt...
En sån skrotmotor.


_________________
Anders Franzén

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
mg
Helsingborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 320


Trådstartare
ja det är alltså en 16v motor

_________________
Michael Grönberg
Citera
mg
Helsingborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 320


Trådstartare
upp
kom o köp!

ev kan jag tänka mig o sälja min bil oxo, men då ska man helst köpa alla prylar till
det är en 318is -90
röd
18000mil
skattad o bes
finns lite små rost men bilen är schysst för o va en e30
15" mattsvarta alufälgar me ms däck
sony mp3 cd, jbl 6*9or

bilen ser ok ut, fin inredning.
kör me den varje dag utan problem

jag vill ha 3k för extra motorn, 12-14k för bilen,10k för turbosakerna.

22k paket pris?

_________________
Michael Grönberg
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Har du bilder på, i första hand, bilen?

Har den taklucka?
Var sitter rosten?

_________________
/Anton Lillsund
Citera
mg
Helsingborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 320


Trådstartare
kommer lite bilder imorrn kanske.
flickvännen snodde den idag till jobbet så hann inte ta några=)

tyvärr e där taklucka på den

rosten e vell mest små saker, finns vell ngt på baklucka, i ngn kant på den typ.
sen e där ett stenskott på huven som det finns lite rost på oxo.
bakskärmarna har lite ytrost oxo har jag sett.
annars vet jag inte riktigt om där e ngt speciellt.
den är ju lite matt i lacken så en polering hade ju inte skadat, sen förardörren ser ut o va hemmalackad.
is läppen saknas tyvärr, verkar va vanligt att dom e borta..


så det är ju ingen utställningsbil kanske men för o va en e30 tycker jag den håller ok skick iallafall.

lägger upp bilder här så fort jag kan

_________________
Michael Grönberg
Citera
MickeNorrort
Arlanda
Här sen Okt 2006
Inlägg: 161



mycket sugen på motorn. vart finns den? samma som sitter i e36 318is?

_________________
Mikael Engblom
Citera
mg
Helsingborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 320


Trådstartare
sakerna finns i helsingborg.

denna motorn är från en e30, men den ska passa i e36 va jag vet.
e30 motorn hade vell smalare ventilskaft samt dubbla ventilfjädrar om jag inte minns fel?
samt att det är annat insug vell?
ngn som vet fler skillnader?

_________________
Michael Grönberg
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Re:

mg skrev:
sakerna finns i helsingborg.

denna motorn är från en e30, men den ska passa i e36 va jag vet.
e30 motorn hade vell smalare ventilskaft samt dubbla ventilfjädrar om jag inte minns fel?
samt att det är annat insug vell?
ngn som vet fler skillnader?


Annat tråg, kabelhärvan ser annorlunda ut, vilket gör att man lär byta insug och byter man insug måste man byta ventilkåpan också. Sen har pilotlagret i vevaxeln 12 mm diameter mot 15 mm diameter om motorn kommer ifrån en E36. Andra motorfästen också.

Tråg, insug och ventilkåpa har jag liggandes från E36 ifall någon skulle vara intresserad av att göra den operationen Tror jag kan ha motorfästen också.

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
mg
Helsingborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 320


Trådstartare
måste bort nu då jag behöver pengar till annat.

köp kompl motor (topp avplockad) samt turbokitt i ett paket.
allt för 10k!

bilen kan säljas för 12k annars får den va kvar

_________________
Michael Grönberg
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Som sagt, bilder är intressant för min del. Bilder på skavanker är att föredra.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
mg
Helsingborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 320


Trådstartare
ja får dra ut o knäppa några bilder å motorn.

men ja e vell igentlin inte så jätte mycket o se=), en org m42 me avplockad topp, finns ju en del sot o beläggning på ventilerna som vanligt.
så jag hade ju slipat in ventiler o sånt om jag ändån haft motorn nere.

men jag ska försöka knäppa lite bilder åt dig.
ngt speciellt du vill ha bild på?

_________________
Michael Grönberg
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Bilder på bilen var det jag tänkte på.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
mg
Helsingborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 320


Trådstartare
aha oki, ja ska fixa det i veckan, bara det slutar regnar o ha sig så jag kan tvätta av den o ta lite pics.

_________________
Michael Grönberg
Citera
mg
Helsingborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 320


Trådstartare
lägger in en separat annons för hela bilen,

men vill ngn köpa motor samt turbokitt går det fortfarande bra, så kan ju låta denna anonsen vara kvar

_________________
Michael Grönberg
Citera
mg
Helsingborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 320


Trådstartare
8500 för turbokitt o motor eller högsta bud.
motorn kan säljas i delar om ngn vill ha typ bara topp eller ngt annat.

_________________
Michael Grönberg
Citera
mg
Helsingborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 320


Trådstartare
2500 för motorn, måste vell vara billigt?

7k för enbart turbokitt.

behöver stålar till annat nu!

_________________
Michael Grönberg
Citera
SÄLJES
S: m42 318is motor, ev 318is e30 + TURBOkitt
1, 2   >>
3306 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande