Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: Golf gti mk1 sökes fortfarande!
1973 besök totalt
tody_86

Här sen Dec 2007
Inlägg: 24


Trådstartare
K: Golf gti mk1 sökes fortfarande!

Som sagt söker en golf gti mk1 83-84
Färg: Gärna vit

Hör av er om ni har någon som bara står o samlar damm:P thumbs up

MVH/Simon

_________________
Simon Olsson
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1789



Jag har en!
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41811&start=0&postdays= . . . .
Startade den för någon vecka sedan och lät den bli varm.

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar
Citera
Lazzlo
Göteborg (Örgryte)
Här sen Sep 2004
Inlägg: 168



Hej

Min bror har en GTI -83 som är påbörjad att renovera, så den är lite nedplockad. Den är vit och fin i karossen. Motorn kanske går att rädda...
Den är MYCKET billig.

Står i Göteborg.

/Lars

_________________
Ingen leksak för tillfället.

Gammal bil: Escort mk1 -73

Lars Rosqvist
Citera
RCM
Forshaga
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1944




_________________
Per Fogelberg
Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga.

Austin 1275 GT 1975
Austin Cooper 1968
Citera
Jon_R
Nybro
Här sen Feb 2006
Inlägg: 578



Re: K: Golf gti mk1

tody_86 skrev:
Som sagt söker en golf gti mk1 83-84
Färg: Gärna vit

Hör av er om ni har någon som bara står o samlar damm:P thumbs up

MVH/Simon


Allt är till salu till rätt pris så testa mig med ett bud!

http://www.garaget.org/?car=62493

/ Jon

_________________
Jon Rolfsson
Citera
tody_86

Här sen Dec 2007
Inlägg: 24


Trådstartare
Re:

Björn Davidsson skrev:
Jag har en!
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41811&start=0&postdays= . . . .
Startade den för någon vecka sedan och lät den bli varm.



såg ju helt ok ut..mkt rost annars på den eller?
Va är de för pris på den?
Motorn gick fint annars eller?

MVH/Simon

_________________
Simon Olsson
Citera
tody_86

Här sen Dec 2007
Inlägg: 24


Trådstartare
Re:

Lazzlo skrev:
Hej

Min bror har en GTI -83 som är påbörjad att renovera, så den är lite nedplockad. Den är vit och fin i karossen. Motorn kanske går att rädda...
Den är MYCKET billig.

Står i Göteborg.

/Lars


okej..är den komplett annars eller?
Någon bild?
Vadå motorn? är den risig eller? behövs en renovering eller?'
Pris vid snabb affär?

MVH/Simon

_________________
Simon Olsson
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1789



Nää inte mycket rost. Jag tycker den är helt ok för sin ålder. är inge problem genom besiktningen.
Motorn går bra, men som sagt, när bilen har körts typ 20-30 min så börjar det bli tryck i kylsystemet(slangarna blir jäkligt hårda) Vet ej varför och har inte tid att hålla på med den.

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar
Citera
tody_86

Här sen Dec 2007
Inlägg: 24


Trådstartare
Re:

Björn Davidsson skrev:
Nää inte mycket rost. Jag tycker den är helt ok för sin ålder. är inge problem genom besiktningen.
Motorn går bra, men som sagt, när bilen har körts typ 20-30 min så börjar det bli tryck i kylsystemet(slangarna blir jäkligt hårda) Vet ej varför och har inte tid att hålla på med den.


hehe okej..så lite mek är de allt.men den är obes nu eller?
Va har du tänkt dig för pris på den?

_________________
Simon Olsson
Citera
Lazzlo
Göteborg (Örgryte)
Här sen Sep 2004
Inlägg: 168



När vi hämta de den så var den komplett. Han har tagit bort hjulupphängningen fram och bak De såg inte så fina ut, men finns kvar.
Motorstatus vet vi egentligen inte. Den stod still i ca 8 år innan vi köpte den så insprutningen behöver lite översyn. Den kanske går att starta, vi har inte försökt...

Jag ska höra efter med brorsan om priset, men det är nog inte mycket.
Den står som sagt inte på hjul nu utan på pallbockar.



Vill du se på den så slå en signal på:
0707-158373

/Lars

_________________
Ingen leksak för tillfället.

Gammal bil: Escort mk1 -73

Lars Rosqvist
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1789



Re:

tody_86 skrev:
Björn Davidsson skrev:
Nää inte mycket rost. Jag tycker den är helt ok för sin ålder. är inge problem genom besiktningen.
Motorn går bra, men som sagt, när bilen har körts typ 20-30 min så börjar det bli tryck i kylsystemet(slangarna blir jäkligt hårda) Vet ej varför och har inte tid att hålla på med den.


hehe okej..så lite mek är de allt.men den är obes nu eller?
Va har du tänkt dig för pris på den?


obes o oskattad

Skulle vilja ha 4000 spänn...
Transport kan ordnas mot ers.

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar
Citera
särås
Enköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1401



Re: K: Golf gti mk1

Jon_R skrev:
tody_86 skrev:
Som sagt söker en golf gti mk1 83-84
Färg: Gärna vit

Hör av er om ni har någon som bara står o samlar damm:P thumbs up

MVH/Simon


Allt är till salu till rätt pris så testa mig med ett bud!

http://www.garaget.org/?car=62493

/ Jon


Hej!
Vad pratar vi för pengar på den?
mvh Jimmy Särås

_________________
Jimmy Särås på Stertman Motorsport
www.stertman.se

Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist.
Citera
Jon_R
Nybro
Här sen Feb 2006
Inlägg: 578



Re: K: Golf gti mk1

Särås skrev:
Jon_R skrev:
tody_86 skrev:
Som sagt söker en golf gti mk1 83-84
Färg: Gärna vit

Hör av er om ni har någon som bara står o samlar damm:P thumbs up

MVH/Simon


Allt är till salu till rätt pris så testa mig med ett bud!

http://www.garaget.org/?car=62493

/ Jon


Hej!
Vad pratar vi för pengar på den?

Du har Pm

/Jon
mvh Jimmy Särås

_________________
Jon Rolfsson
Citera
tody_86

Här sen Dec 2007
Inlägg: 24


Trådstartare
Re:

Björn Davidsson skrev:
tody_86 skrev:
Björn Davidsson skrev:
Nää inte mycket rost. Jag tycker den är helt ok för sin ålder. är inge problem genom besiktningen.
Motorn går bra, men som sagt, när bilen har körts typ 20-30 min så börjar det bli tryck i kylsystemet(slangarna blir jäkligt hårda) Vet ej varför och har inte tid att hålla på med den.


hehe okej..så lite mek är de allt.men den är obes nu eller?
Va har du tänkt dig för pris på den?


obes o oskattad

Skulle vilja ha 4000 spänn...
Transport kan ordnas mot ers.


okej okej tycker de är liite dyrt med tanke på att den är obs o oskattad. Och att de är lite mek För han tryckte ut vatten eller?
Men transport ner vore bra kanske..

_________________
Simon Olsson
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1789



Re:

tody_86 skrev:
Björn Davidsson skrev:
tody_86 skrev:
Björn Davidsson skrev:
Nää inte mycket rost. Jag tycker den är helt ok för sin ålder. är inge problem genom besiktningen.
Motorn går bra, men som sagt, när bilen har körts typ 20-30 min så börjar det bli tryck i kylsystemet(slangarna blir jäkligt hårda) Vet ej varför och har inte tid att hålla på med den.


hehe okej..så lite mek är de allt.men den är obes nu eller?
Va har du tänkt dig för pris på den?


obes o oskattad

Skulle vilja ha 4000 spänn...
Transport kan ordnas mot ers.


okej okej tycker de är liite dyrt med tanke på att den är obs o oskattad. Och att de är lite mek För han tryckte ut vatten eller?
Men transport ner vore bra kanske..


Hmm.. Var ska den då?
Nja tryckte ut är väl att ta i, men det blir tryck i systemet. Slangarna blir hårda och sedan börjar ju övertrycksventilen att släppa ut övertrycket. Toppackning?

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar
Citera
Kroegarn
Linköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 530



Re:

Björn Davidsson skrev:
tody_86 skrev:
Björn Davidsson skrev:
tody_86 skrev:
Björn Davidsson skrev:
Nää inte mycket rost. Jag tycker den är helt ok för sin ålder. är inge problem genom besiktningen.
Motorn går bra, men som sagt, när bilen har körts typ 20-30 min så börjar det bli tryck i kylsystemet(slangarna blir jäkligt hårda) Vet ej varför och har inte tid att hålla på med den.


hehe okej..så lite mek är de allt.men den är obes nu eller?
Va har du tänkt dig för pris på den?


obes o oskattad

Skulle vilja ha 4000 spänn...
Transport kan ordnas mot ers.


okej okej tycker de är liite dyrt med tanke på att den är obs o oskattad. Och att de är lite mek För han tryckte ut vatten eller?
Men transport ner vore bra kanske..


Hmm.. Var ska den då?
Nja tryckte ut är väl att ta i, men det blir tryck i systemet. Slangarna blir hårda och sedan börjar ju övertrycksventilen att släppa ut övertrycket. Toppackning?


Det är väl så att kylsystemet är trycksatt och ett defekt lock till expansionskärlet gör att trycket inte kan byggas upp, det pyser ut och motorn går för varm. Så med lite tur kanske det bara är en reparation för några tior? Annars borde det finnas olja i kylvätskan eller vice versa?

_________________
/Michael Gustafsson
Datsun 240Z -72
Alfa Romeo 75 -88
Toyota Celica ST -77
BMW I4 M50 -23,
+ Aprilia Touno -18
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1789



Har provat att byta lock,kärl ,kylare, termostat och kollar pumpen på min. Tyvär.

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar
Citera
SÄLJES
K: Golf gti mk1 sökes fortfarande!
1973 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande