| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Golf gti mk1 sökes fortfarande!
|
1973 besök totalt |
|
K: Golf gti mk1 sökes fortfarande!
Som sagt söker en golf gti mk1 83-84 Färg: Gärna vit Hör av er om ni har någon som bara står o samlar damm:P MVH/Simon _________________ Simon Olsson |
||||||||||
|
Jag har en!
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Startade den för någon vecka sedan och lät den bli varm. _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar |
||||||||||
|
Hej
Min bror har en GTI -83 som är påbörjad att renovera, så den är lite nedplockad. Den är vit och fin i karossen. Motorn kanske går att rädda... Den är MYCKET billig. Står i Göteborg. /Lars _________________ Ingen leksak för tillfället. Gammal bil: Escort mk1 -73 Lars Rosqvist |
||||||||||
|
_________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga. Austin 1275 GT 1975 Austin Cooper 1968 |
||||||||||
|
Re: K: Golf gti mk1
Allt är till salu till rätt pris så testa mig med ett bud! http://www.garaget.org/?car=62493 / Jon _________________ Jon Rolfsson |
||||||||||
|
Re:
såg ju helt ok ut..mkt rost annars på den eller? Va är de för pris på den? Motorn gick fint annars eller? MVH/Simon _________________ Simon Olsson |
||||||||||
|
Re:
okej..är den komplett annars eller? Någon bild? Vadå motorn? är den risig eller? behövs en renovering eller?' Pris vid snabb affär? MVH/Simon _________________ Simon Olsson |
||||||||||
|
Nää inte mycket rost. Jag tycker den är helt ok för sin ålder. är inge problem genom besiktningen.
Motorn går bra, men som sagt, när bilen har körts typ 20-30 min så börjar det bli tryck i kylsystemet(slangarna blir jäkligt hårda) Vet ej varför och har inte tid att hålla på med den.
_________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar |
||||||||||
|
Re:
hehe okej..så lite mek är de allt.men den är obes nu eller? Va har du tänkt dig för pris på den? _________________ Simon Olsson |
||||||||||
|
När vi hämta de den så var den komplett. Han har tagit bort hjulupphängningen fram och bak De såg inte så fina ut, men finns kvar.
Motorstatus vet vi egentligen inte. Den stod still i ca 8 år innan vi köpte den så insprutningen behöver lite översyn. Den kanske går att starta, vi har inte försökt... Jag ska höra efter med brorsan om priset, men det är nog inte mycket. Den står som sagt inte på hjul nu utan på pallbockar. Vill du se på den så slå en signal på: 0707-158373 /Lars _________________ Ingen leksak för tillfället. Gammal bil: Escort mk1 -73 Lars Rosqvist |
||||||||||
|
Re:
obes o oskattad Skulle vilja ha 4000 spänn... Transport kan ordnas mot ers.
_________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar |
||||||||||
|
Re: K: Golf gti mk1
Hej! Vad pratar vi för pengar på den? mvh Jimmy Särås _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||||||
|
Re: K: Golf gti mk1
_________________ Jon Rolfsson |
||||||||||
|
Re:
okej okej tycker de är liite dyrt med tanke på att den är obs o oskattad. Och att de är lite mek För han tryckte ut vatten eller? Men transport ner vore bra kanske.. _________________ Simon Olsson |
||||||||||
|
Re:
Hmm.. Var ska den då? Nja tryckte ut är väl att ta i, men det blir tryck i systemet. Slangarna blir hårda och sedan börjar ju övertrycksventilen att släppa ut övertrycket. Toppackning? _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar |
||||||||||
|
Re:
Det är väl så att kylsystemet är trycksatt och ett defekt lock till expansionskärlet gör att trycket inte kan byggas upp, det pyser ut och motorn går för varm. Så med lite tur kanske det bara är en reparation för några tior? Annars borde det finnas olja i kylvätskan eller vice versa? _________________ /Michael Gustafsson Datsun 240Z -72 Alfa Romeo 75 -88 Toyota Celica ST -77 BMW I4 M50 -23, + Aprilia Touno -18 |
||||||||||
![]() |
SÄLJES
K: Golf gti mk1 sökes fortfarande!
|
1973 besök totalt |

