| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Ritningar på bromsok?
|
2865 besök totalt |
|
Ritningar på bromsok?
Någon som har tips på vart man kan hitta ritningar/måttskisser för olika bromsok? Vet att AP och Wilwood har installationsritningar på sina hemsidor, men Brembo, ATE o.s.v. har jag hittills inte hittat mått för. _________________ Per Kristoffersson Kristoffersson Engineering |
||||||
|
till GAMMLA ok kan det gå att få tag på hyffsat smidigt....
ATE är nog svårt men FAG, Lockheed & ngn till kan finnas med i GAMMLA katecheser...... _________________ Andreas Persson Brukar: Hyundai IONIQ EV Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...) |
||||||
|
skickar upp det här till förstasidan och hoppas kunna få mått på iaf brembo-ok? hittade mått för tävlingsok på brembos hemsida, men det kanske är andra mått för bruksbils-ok?
_________________ Per Kristoffersson Kristoffersson Engineering |
||||||
|
Re:
Själv är bäste dräng Annars är det inte så svårt jobb att mäta upp de viktiga måtten på bromsok för att kunna montera dit. Ett skjutmått, papper och penna är vad som behövs. Går nog mycket snabbare än att hitta ritningen på oket och du vet att det är rätt då. _________________ Roland Johansson |
||||||
|
Re:
det brukar vara så... men då måste jag ju ha bromsok att mäta på också? själva tanken var att kunna kolla vilka ok och skivor jag kan använda innan jag öppnar plånboken... _________________ Per Kristoffersson Kristoffersson Engineering |
||||||
|
Re:
Håller med föregående talare...
_________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Ritningar på bromsok?
|
2865 besök totalt |