| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Special fälgar
|
802 besök totalt |
|
Special fälgar
Hej jag är på jakt efter fälgar med 3-3.5" bredd och 16" diameter. I en av fälgarna ska det monteras en navmotor med 11" diameter så det måste finnas möjlighet att modifiera centrum. Det jag har funderat på idag är antingen en centrumlös fälg där jag själv tillverkar ett centrum som sen bultas fast eller en ekerfälg. Jag vill helst ha tag på en delad fälg utan centrum men har tyvärr inte hittat någon tillverkare av sådana för dimensionerna som krävs. Fälgarna ska vara monterade på ett fordon som mest liknar en mopedbil så det kommer att finnas vissa sidokrafter även om de är små. Navmotorn är gjord för att fästas med ekrar men jag undviker nog helst ekerfälgar med tanke på att dessa inte är konstruerade för några sidokrafter. Vikten på fälgarna ska helst vara så låg som möjligt eftersom vikten på bilen utan förare kommer att vara mindre 100kg. Jag är tacksam för tips på företag som kan tänkas tillverka lämpliga fälgar, både ekerfälgar och centrumlösa. Tacksam för svar! _________________ Andreas Lundström |
![]() |
Skruva banåkabil
Special fälgar
|
802 besök totalt |