Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Cresent Compakt
5065 besök totalt
marky
Västerås
Här sen Jan 2005
Inlägg: 147


Trådstartare
S: Cresent Compakt

Funderar på att sälja harleyn (läs moppen)..

Är en cresent compakt, vettefan när den är från men 70 någon gång.

2 växlad, handväxel. Med den superballa sachsmotorn! Stödet är trasigt (verkar vara standard) sen fungerar inte lamporna, varken fram eller bak men tror att det bara är att byta lampor. Mopeden har brukats i ungefär 30minuter på 1½ år så har inte lagt ner någon större energi och möda på den. Bakre stötdämparna är bytta.

Har inte blivit startad på 7-8 månader men sist startade den direkt, går lite oroligt på tomgången, tror det är något med förgasaren.

Finnes 3 mil utanför Västerås.

Prisbild: Runt 5k viss prutmån finns.

Frågor och funderingar kan tas i tråden, PM eller via mail (markysan@hotmail.com)


_________________
Markus Vidman
Citera
Michael Th
kallinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 2549



synd att moppen e så långt från blekinge..hade varit kul att återväcka ungdoms synderna... TTstyre osv

_________________
Michael Thulesius
Citera
apex
Linköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 2048



Texas-styre hette väl det där? Kommer ihåg en granne som susade fram på en en Zündapp KS100 med texasstyre och långt fladdrande svart hår. Lite Easy Rider, fast i en by på östgötaslätten......

_________________
Torbjörn Fagerberg

A master of going faster!
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9907

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Texas thumbs up
TT var det som hade mjuka böjar nere och ett tvärgående rör högst upp.

_________________
Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar

Anders Bisting
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



En kultmoppe

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Jag är nog för ung. Hade en Yamaha DT. Coolaste på den tiden...

Sen stavas det Crescent... *besserwisserkommentar*

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3475



Re:

Roger Gustafsson skrev:
Jag är nog för ung. Hade en Yamaha DT. Coolaste på den tiden...


Jo man hörde smågrabbarna snacka om Yamaha DT... Själv hade jag Buffalo-styre på min Suzuki KS50

Sorry för OT - måste erkänna att det kittlade till i köptarmen en sekund eller så... thumbs up

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
Folxam
Eskilstuna
Här sen Feb 2004
Inlägg: 9049



Re:

Mats Klinglöf skrev:
Sorry för OT - måste erkänna att det kittlade till i köptarmen en sekund eller så... thumbs up


dito!!

Jag hade visserligen ingen moppe när det begav sig, men jag har gjort ganska många mil på en Compact ändå!

_________________
Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro
Citera
stalle
Bollnäs
Här sen Dec 2004
Inlägg: 274



Kan inte låta bli jag heller........

Gamla "veteranmoppar" har ju blivit hur stort som helst !

Här där jag bor så är vi säkert 10-15 mindre mogna män som
fräser omkring på mer eller mindre vässade gamla plåtmoppar

Så köp Compakten och leta upp några 40+are med vurpollon
vid nån korvmoj nära dig

Kolla gärna in min plåträser i min biltråd.............

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=16952

_________________
Staffan Sandelin

Manta A -73 Sleeper
Manta A -72 Blivande trackdayleksak
Ascona A -73 Grus/Is/Busbil
BMW 330i -01 Skjutsa arslet/dragbil
Citera
marky
Västerås
Här sen Jan 2005
Inlägg: 147


Trådstartare
seså bara att köpa!

Har även ett annat styra liggandes, ser ut som ett cykelstyre

Priset kan som sagt diskuteras och fler bilder kan ordnas om någon vill ha sånna..

Jo, fick ryck förra vintern och köpte den och tänkte ha den ute i sommarstugan, men sen köpte vi kåk och sen kom det en bebis så nu finns inte tid längre. Har inte ens tid att skruva på alla bilar som står och dräller så tänkte att det kanske är någon annan eldsjäl som vill vara ballast i byn

/Markus

_________________
Markus Vidman
Citera
Chriz
Täby
Här sen Maj 2004
Inlägg: 891



du har mail...

_________________
Christer J-born

en grå bil
en oystergrå bil
en röd bil
en grå cykel
en röd lådbil
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Perfekt med tvåväxlat och slippa svårjagade trilskande 3-växlade lådor. thumbs up
Sålde min Compakt i somras och kan rekommendera modellen, enkelt och billigt att hitta delar.

Lite vårbilder som jag tog i påskas på ett av landets större mopperejs (~600 mopeder) kanske kunde vara nåt för att få upp moppesuget i annonsen.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 8008



Du har mail även från mig!

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
marky
Västerås
Här sen Jan 2005
Inlägg: 147


Trådstartare
Ja delar verkar finnas överallt. Tradera är ett ställe med outtömliga källor verkar det som.

och sen finns ju sachsmotorn på hur många modeller som helst

_________________
Markus Vidman
Citera
marky
Västerås
Här sen Jan 2005
Inlägg: 147


Trådstartare
Mycket snack lite verkstad här gubbar..

_________________
Markus Vidman
Citera
-Jonte-
Västerås
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1503



vill du bli av med den så lägg in en blänkare på http://www.hallstamoppers.se/
jobbarkompisen är med där och det är alltid någon som köper på sig sån fin moppe. Det ska vara ok att posta utan att vara medlem

_________________
Jonas Zetterman Västerås
Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/
Citera
marky
Västerås
Här sen Jan 2005
Inlägg: 147


Trådstartare
Re:

Westeras skrev:
vill du bli av med den så lägg in en blänkare på http://www.hallstamoppers.se/
jobbarkompisen är med där och det är alltid någon som köper på sig sån fin moppe. Det ska vara ok att posta utan att vara medlem


Tack för tipset

_________________
Markus Vidman
Citera
marky
Västerås
Här sen Jan 2005
Inlägg: 147


Trådstartare
Var ut och provstartade besten nyss och den gick igång på 4-5 kicken


_________________
Markus Vidman
Citera
SÄLJES
S: Cresent Compakt
5065 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande