| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Cresent Compakt
|
5065 besök totalt |
|
S: Cresent Compakt
Funderar på att sälja harleyn (läs moppen).. Är en cresent compakt, vettefan när den är från men 70 någon gång. 2 växlad, handväxel. Med den superballa sachsmotorn! Stödet är trasigt (verkar vara standard) sen fungerar inte lamporna, varken fram eller bak men tror att det bara är att byta lampor. Mopeden har brukats i ungefär 30minuter på 1½ år så har inte lagt ner någon större energi och möda på den. Bakre stötdämparna är bytta. Har inte blivit startad på 7-8 månader men sist startade den direkt, går lite oroligt på tomgången, tror det är något med förgasaren. Finnes 3 mil utanför Västerås. Prisbild: Runt 5k viss prutmån finns. Frågor och funderingar kan tas i tråden, PM eller via mail (markysan@hotmail.com)
_________________ Markus Vidman |
||
|
Texas-styre hette väl det där? Kommer ihåg en granne som susade fram på en en Zündapp KS100 med texasstyre och långt fladdrande svart hår. Lite Easy Rider, fast i en by på östgötaslätten......
_________________ Torbjörn Fagerberg
A master of going faster! |
||
|
Jag är nog för ung. Hade en Yamaha DT. Coolaste på den tiden...
Sen stavas det Crescent... *besserwisserkommentar*
|
||
|
Re:
Jo man hörde smågrabbarna snacka om Yamaha DT... Själv hade jag Buffalo-styre på min Suzuki KS50
Sorry för OT - måste erkänna att det kittlade till i köptarmen en sekund eller så... _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||
|
Re:
dito!! Jag hade visserligen ingen moppe när det begav sig, men jag har gjort ganska många mil på en Compact ändå! _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||
|
Kan inte låta bli jag heller........
Gamla "veteranmoppar" har ju blivit hur stort som helst ! Här där jag bor så är vi säkert 10-15 mindre mogna män som fräser omkring på mer eller mindre vässade gamla plåtmoppar
Så köp Compakten och leta upp några 40+are med vurpollon vid nån korvmoj nära dig
Kolla gärna in min plåträser i min biltråd............. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Staffan Sandelin Manta A -73 Sleeper Manta A -72 Blivande trackdayleksak Ascona A -73 Grus/Is/Busbil BMW 330i -01 Skjutsa arslet/dragbil |
||
|
seså bara att köpa!
Har även ett annat styra liggandes, ser ut som ett cykelstyre
Priset kan som sagt diskuteras och fler bilder kan ordnas om någon vill ha sånna.. Jo, fick ryck förra vintern och köpte den och tänkte ha den ute i sommarstugan, men sen köpte vi kåk och sen kom det en bebis så nu finns inte tid längre. Har inte ens tid att skruva på alla bilar som står och dräller så tänkte att det kanske är någon annan eldsjäl som vill vara ballast i byn
/Markus _________________ Markus Vidman |
||
|
Perfekt med tvåväxlat och slippa svårjagade trilskande 3-växlade lådor.
Sålde min Compakt i somras och kan rekommendera modellen, enkelt och billigt att hitta delar. Lite vårbilder som jag tog i påskas på ett av landets större mopperejs (~600 mopeder) kanske kunde vara nåt för att få upp moppesuget i annonsen.
_________________ Peter Karlsson |
||
|
vill du bli av med den så lägg in en blänkare på http://www.hallstamoppers.se/
jobbarkompisen är med där och det är alltid någon som köper på sig sån fin moppe. Det ska vara ok att posta utan att vara medlem _________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||
|
Re:
Tack för tipset
_________________ Markus Vidman |
||
![]() |
SÄLJES
S: Cresent Compakt
|
5065 besök totalt |

