Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2008-01-10-> Autosport Intl, NEC Birmingham | 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (17850 totalt) |
Europas största motorsportmässan pågår för fullt just nu i Birmingham, UK. Jag var där och ställde ut stötdämpare och passade på att scanna av vad mässan hade att bjuda på.
De flesta F1:or från den gångna säsongen fanns på plats Prodrives monter gav svåra habegär. Mannen på bilden är Prodrives marknadschef Ben, som intervjuade mig om rallydämpare. KTM Xbow gav mersmak. Den gjorde sig bra i vitt. Historiska avdelningen bjöd på en del godis också Mängden småtillverkare som ställde ut var enorm. Här Climax Concept. Toruingbilar från alla tider fanns också på plats. Med tanke på hur många svenskar som fanns på plats, lär vi nog få se fler bidrag i den här tråden. |
||
Just med tanke på vilka som for iväg dit och vad vi hört av dem hittills tror jag att det finns risk för att erfarenheterna blir mer i flytande form än i bildform... |
||
Då har man kommit hem från England och mässan och det var skönt att få köra på rätt sida om vägen igen.
Bilder har jag nog en jäkla massa av, tror jag tagit runt 600-700 bilder på mässan, alla kommer säkerligen inte vara helt bra och så men 2-300 bör nog funka, sen har vi även lite bilder runt om mässan dvs ditfärd, kvälls aktiviviteter m.m. Ska lägga upp en liten bild dagboks tråd innan denna vecka är slut, ska bara komma iordning hemma igen samt hinna med att jobba Mannen myten legenden _________________ Rejsas egna TOYBOY Christian Ek M3 E46 SMGII Carbonsvart Hellre avåkt än frånåkt! |
||
Jag förstår inte...
Sååååå skönt att vara ledig idag. Kom hem 0.22 inatt. Vilket i.o.f.s inte är så illa pinkar med tanke på när jag lämpade av Peter i Täby (gentjänt i form av du vet vilka filmer, Peter ) _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Vadå?
Jag fattar inte Underbart sätt att börja ett nytt år på Mässan har allt och när man kommer hem är man bedrövad över allt man inte hann se.. Jag är hemma igen och ska se över en laddning bilder som kommer ikväll eller imorgon. _________________ /Anton Lillsund |
||
1332 bilder och hur många bilder är bilrelaterad |
||
_________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||
|
||
okey baby, lets roll...
Efter att jag virrat mig fram igenom Huddinge, efter att jag sovit i Bistings tv-soffa, efter att ett antal telefonsamtal vars tidsaxel jag inte förstår mig på, efter att vi tagit oss till GB, efter att jag varit artig mot Hertz-killen och inte kommenterat att en Alfa 159-diesel kombi skulle vara en bättre bil än en Mondeo, efter det att Anders lett oss ut på en RIKTIGT liten byväg där 40 mph var ungefär vad jag och Eagle f1-orna kunde hantera, efter att vi kommit fram till Birmingham och Anders passade på att GASA när en blinkfyr slog om till gult och efter det att vi ändå hittade hotellet innan dem (vi hade inte ens en bensinmackskarta över GB i vår bil) satt vi nu (givetvis i baren) och väntade på klartecken över att de faktiskt hade 4 rum till oss och inte bara ett som portiern hittade i loggen... Anton, på väg mot europas största motorsportmässa väljer Kepsnytt som reselektyr Helena gick den skönlitterära vägen och Anders fördjupar sig i Ron Jeremys biografi som fanns i Slitz. och om ni tycker Anders är lite... grov emellanåt kan ni ju bara tänka er vad den sortens inspiration ställer till med. Konstapel Kristian och Jonas tittar på under tiden. Tordag morgon och på plats. Eftersom jag vet att jag ALLTID kommer bort i stora folksamlingar bestämde vi redan ifrån början att ses vid utgången 15 min. innan stängning och sen var det bara att börja vandra. Jag valde konstruktörsavdelningen först, där man hittar alla underliga kit-cars och tävlingsfordonstillverkare. Det här är en Murtaya, en Imprezza-baserad bil. Mer info på http://www.adrenalinemotorsport.co.u En Juno utan kaross... och en med. Det känns spontant som om många prototyptillverkare börjar gå tillbaka mot bilmotorer igen. Det satt Honda i den här, och Duratecen var väl representerad på många ställen. Vet inte om det är av reglementesmässiga eller prestationsmässiga skäl. Men... undantag fanns ju... Hartley/Holeshot visade den här och proklamerade glatt en potensial på 1000 hk för dubbelturboversionen. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Men bilmotoralternativ fanns också. Borde ju vara ett piggt alternativ, det här. Någon som kan omvandla vridet till förståeliga siffror? En time-attack RX7. 700hk stod det något om på skylten... Med stoooor snigel... Det finns en rätt hyggligt stor VW-cup på öriket, där man kör med ALLT. Caddys, Beetlar, Golfar, allt... Nåt Nascar-inspirerat bygge. Men grovsmide kan ju också gå fort. Euro-Ncap anpassat, huh? Nån gång, nån gång så... ovanligt att se en Formel Vee med lite modernare färgsättning. Skulle RHK kölhala en om man dök upp med den här i Sverige? Mycket rör och stag är det... Kolla den pluggade förgasaren och smäckra grenröret om inte annat. Kan det vara något? Inredningen på time-attackbilen. Förstår att buren är utsvängd som den är, Mazdan är verkligen liten invändigt. Schysst liten modell att ha i bokhyllan. Liten och liten förresten, skala 1/4... Vad kör man dessa i nu när MG:s Le mans-satsning är över? ALMS, Petit Le mans? Lokala serier? Kontoret. Mässans vanligaste tävlingsmärke. Inte för att jag klagar, jag gillar verkligen Aston. om man skall skaffa ett race-släp är det ju lika bra att satsa stort med en gång. Räsern på ovanvåningen, boendedelen utskjutbar i framkant. En skall inte lida i onödan. Årets gäng. Hoppas det här reglementet får genomslagskraft, så att det börjar sjunga lite ute i skogen igen. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Liiite tuffare än Sturessons bil. Det här skall visst vara en diesel i år. Anders och Anton känner på vad Kovvalainen ställer till med på Barcelona. jag hoppades sååå att någon av dem skulle bli åksjuk, men inte då... Det är kul att det fortfarande finns firmor som Lotus som vågar bygga små, lätta, effektiva bilar. Tja, jag skall ju ändå köpa nya fälgar till 924:an... Nya Ginettan Den är inte stor, men fet. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Jomen visst... FT.LBS. x 1.356 = NM => 555 Nm _________________ Bo Hugsén Bmw 325iA T, 2009 Mazda Rx-7 (N/A), 1986 |
||
|
||
I brist på annan sysselsättning får jag äl tybnga ner servern med lite mer ögongodis då. Ett ögonblick så skall jag bara sätta på lite webradio...
Så, det blev www.babesociety.dk som fick bistå med underhållningen. Schyssta trattar. Synd att polarna frångått insprut till förmån för knasare på deras Ultima, en sån här anläggning hade suttit klockrent annars. Jag har ingen aning om vad det är för topp vi stirrar på, men smäcker och väl urgröpt verkar den. Nu snackar vi storlek på hjulställen. Någon slags Baja-räser. Kan någon förklara vad det är för sorts kammar det är som ligger i Dr Schricks monter? De ser då inte ut som jag tänker mig en kam-axel. Lite skillnad i storlek. Framtida Le mans-vinnare? De olika stegen i en vevstakes tillverkning Nån av er andra som kommer ihåg vad det är för motor? Mecacrome? Ascari-räser. Var detta en av scanner-firmorna? Någon som vill testa att bygga ett eget? Tja, varför inte. Har för mig att tredje staken ifrån vänster är till en 997RSR, vilket sätter lite perspektiv på utvecklingen. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
BTCC firade 50 år vilket firades med en egen avdelning. Här represenetarde av det givna valet Triumph Dolomite. Jag har helt missat att PF gör egna ok, men så är tydligen fallet. Stacke missade jag också, han brukar annars vara en fast punkt i tillvaron där Smäckert. INTE smäckert. En till rätt stöddig sak. Körd av M. Schumacher i Race of Champions stod det på skylten Att M. Ekström också rattade den och vann glömde man visst... Nån grenrörsfirma jag förträngt namnet på. Undrar vad det är för motor? Rullsjäll ifrån Titan. och om man nu vill åka förgasare fanns det ju såna alternativ också. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Eftersnack 2008-01-10-> Autosport Intl, NEC Birmingham | 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (17850 totalt) |