Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 16641 besök totalt |
Funderar på om man borde slipa bort nedre fjädertallriken på benen och montera en gänga utanpå för en icke-standard fjäder. Har för mig jag sett såna kit nånstans. Benen fick jag till 48 mm diameter.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Rally Design har kit men säkert Dalhems eller liknande också. Rally Design har snyggat till sina bitar ordentligt jämfört med förut.
Har du fjäderben med fast styrarm (standard Escort) eller löstagbar (Escort RS/Capri)? Har du de senare, så tycker jag det är klart klokt att bygga på dem. Gott om dämpare och välkänd geometri på Escort. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||||
Re:
Försökte beställa nån form av katalog från Rally Design, men den har inte dykt upp. Jag har ben med både fast och lös arm liggande bortsett från Sierrabenen. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Då så, kör med RS-benen (lös arm) och coiloverkonvertering. GAZ har prisvärda justerbara insatser till de benen.
Den tryckta katalogen innehåller samma saker som på hemsidan. Jag brukar be om katalog i samband med beställning men de har massor att göra på Rally Design nu. I och för sig ska man ju ändå ta hand om kunderna, men....England! /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||||
Demonterade hela Sierraframvagnen idag och bar upp allt utom balken och kränghämmaren på vinden för eventuella framtida behov.
Sen tog jag kapen och gjorde ett stort hål i mitten av bilen. Nu är nästa steg att prova att hänga ner motor och låda för att se om det stora hålet är nog stort. Planen är inte att ha motorn längre bak än standard trots att jag måste bygga nya motorfästen. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Re:
Varför inte flytta bak nu när du redan kapat? ![]() ![]() MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Re:
Flyttar jag motorn måste pedalerna (som inte finns mer än i teorin) bakåt. Flyttar jag pedalerna måste stolen (som inte heller finns mer än i teorin) bakåt. Flyttar jag stolen bakåt måste buren bakåt. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Re:
Vafan, du får ju kapa av en tia på dig själv så är ju saken biff ![]() MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 16641 besök totalt |