Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Audi RS6 bromsar (nu med bilder)
7414 besök totalt
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9907

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
S: Audi RS6 bromsar (nu med bilder)

2st 8-kolvsok
2st Bakok med handbroms
2st framskivor med lösa nav 365x34mm, 5/112
2st bakskivor 335x22mm, 5/112


Pris?
Nån som kan hjälpa till och berätta vad sånt här ska kosta thumbs up




_________________
Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar

Anders Bisting
Citera
thoern
Lidköping
Här sen Mar 2005
Inlägg: 521



hmm, har läst att dom brukar kosta typ 1500kr men jag kan ge 2000kr för att jag e snäll

okej allvarligt då vet inte värdet men jag är intresserad, får se vad du kommer fram till för pris bara.

Är det handbroms i oket bak?

_________________
Fredrik Thörn, Lidköping

Projektet: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43179
Citera
särås
Enköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1401



Kommer Du fram till ett pris så kan jag vara intresserad...
mvh

_________________
Jimmy Särås på Stertman Motorsport
www.stertman.se

Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist.
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9907

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Re:

thoern skrev:
hmm, har läst att dom brukar kosta typ 1500kr men jag kan ge 2000kr för att jag e snäll

okej allvarligt då vet inte värdet men jag är intresserad, får se vad du kommer fram till för pris bara.

Är det handbroms i oket bak?


om du pröjsar 1500:-/del, så kan du hämta direkt
Ska kolla om det är integrerad handbroms, men jag har en stark aning att det såg ut så.

Jag tror att priset borde hamna runt 8000:- för alltihopa.

_________________
Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar

Anders Bisting
Citera
Lill Andreas
Vasastan
Här sen Dec 2007
Inlägg: 96



Re:

Dude skrev:
thoern skrev:
hmm, har läst att dom brukar kosta typ 1500kr men jag kan ge 2000kr för att jag e snäll

okej allvarligt då vet inte värdet men jag är intresserad, får se vad du kommer fram till för pris bara.

Är det handbroms i oket bak?


om du pröjsar 1500:-/del, så kan du hämta direkt
Ska kolla om det är integrerad handbroms, men jag har en stark aning att det såg ut så.

Jag tror att priset borde hamna runt 8000:- för alltihopa.


Hur pass gamla är bromsarna? Är riktigt intresserad om dom är i bra skick!

_________________
Andreas Melin

Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9907

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Re:

Lill Andreas skrev:
Dude skrev:
thoern skrev:
hmm, har läst att dom brukar kosta typ 1500kr men jag kan ge 2000kr för att jag e snäll

okej allvarligt då vet inte värdet men jag är intresserad, får se vad du kommer fram till för pris bara.

Är det handbroms i oket bak?


om du pröjsar 1500:-/del, så kan du hämta direkt
Ska kolla om det är integrerad handbroms, men jag har en stark aning att det såg ut så.

Jag tror att priset borde hamna runt 8000:- för alltihopa.


Hur pass gamla är bromsarna? Är riktigt intresserad om dom är i bra skick!


Ålder vet ej
Skick vet ej exakt (dom såg inte speciellt ärgade eller fula ut)
Har inte hämtat dom ännu (ingick i ett större köp av delar och en bil)

_________________
Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar

Anders Bisting
Citera
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1302



Du har pm.

/Lars

_________________
Lars Gustavsson
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9907

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Svarar alla pm här i tråden istället.

Det var lösa bells på framskivorna.
oken var i fint skick både fram och bak.
Framskivorna är svarvade, så dom bör vara raka och fina.

Budet för närvarande är 10.000:- och jag lämnar det öppet till Söndag, sen går dom iväg.
Bilder tagna och kommer i e.m.

_________________
Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar

Anders Bisting
Citera
särås
Enköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1401



Noterar att det ser ut att vara RS4 B5 skivor fram... Eller fans det RS6 orginal skivor med lösa hubbar?
mvh

_________________
Jimmy Särås på Stertman Motorsport
www.stertman.se

Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist.
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9907

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Re:

Särås skrev:
Noterar att det ser ut att vara RS4 B5 skivor fram... Eller fans det RS6 orginal skivor med lösa hubbar?
mvh


Det verkar som att RS6 hade lösa hubbar.
Jag har toksurfat överallt och det verkar vara så

_________________
Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar

Anders Bisting
Citera
Viper GTSR
Piteå
Här sen Jun 2005
Inlägg: 153



RS6 har inte lösa hubbar dom har Alu centrum som är injutet i skivan samma som dina bakskivor. senaste gen RS4 har lösa hubbar och i samma dim som RS6

_________________
Johan Häger
Säljes R-däck alla märken!
Viper GTS-98
Audi A4 Allroad -2014
Yamaha MT-09 2014
Citera
NEO
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 442



Eftersom jag har dragit mig ur budgivningen kan jag ju passa på att ge lite information om vad vi ser på bilderna här. Jag hade ju planerat att göra ett jättekap men så hade ju även flera andra tänkt.

Framskivorna är RS4-b7 och då är förmodligen även oken ifrån det från början. Dock så är de oken samma som gamla RS6an. Skivorna skiljer dock. Gamla RS6an har INTE lösa nav som vi ser här.

Hur vet jag då det... Mjo... Jag har ju själv köpt RS4-b7 frambromsar som hade monterats på en S4 b7. Dessa håller jag nu på och roddar med för att de ska sitta på en S2a. Finns en massa bilder på det här: http://www.irry.com/neo/index.html#070603 . Så dessa frambromsar i annonsen kommer från en RS4-b7.

Men... Jag vet inte huruvida RS4-b7 har samma bak-ok som gamla RS6an hade. Men får jag ett artnummer kan jag kolla upp det, tror jag. Om någon köper detta kit och inte vill ha bakbromsarna köper jag de gärna. Och Dude... Om han som bjudit det du sa i tele backar ur och priset helt plötsligt sjuker är jag kanske på igen.

_________________
/NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 ::
Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +-
Citera
särås
Enköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1401



Var väl det jag tyckte/tänkte...
Kan vara intresserad, försöker se hur skivorna ser ut, inga sprickor eller liknande...
mvh

_________________
Jimmy Särås på Stertman Motorsport
www.stertman.se

Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist.
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9907

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Re:

Särås skrev:
Var väl det jag tyckte/tänkte...
Kan vara intresserad, försöker se hur skivorna ser ut, inga sprickor eller liknande...
mvh


Små sprickor från hålen finns (som det alltid är på använda hålborrade skivor)

_________________
Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar

Anders Bisting
Citera
Audi Racer
Kalmar
Här sen Aug 2006
Inlägg: 134



Vad är aktuellt bud, jag köper dom direkt om jag får ett bra pris

_________________
Lennart Strömbäck
Audi A4 2.0TFSI quattro -2010
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9907

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Re:

Audi Racer skrev:
Vad är aktuellt bud, jag köper dom direkt om jag får ett bra pris


12000:- är det senaste budet.

_________________
Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar

Anders Bisting
Citera
NEO
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 442



Re:

Audi Racer skrev:
Vad är aktuellt bud, jag köper dom direkt om jag får ett bra pris


vafalls! Saknar du de jag köpte av dig?

_________________
/NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 ::
Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +-
Citera
NEO
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 442



Hur har det gått? Är de sålda? Någon här som köpte de? Vill den som köpte de bli av med bakoken och de skivorna?

_________________
/NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 ::
Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +-
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9907

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Sålda till JanneZ3 för 12000:- och han behövde bakoken tills vidare.

_________________
Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar

Anders Bisting
Citera
Audi Racer
Kalmar
Här sen Aug 2006
Inlägg: 134



Re:

NEo skrev:
Audi Racer skrev:
Vad är aktuellt bud, jag köper dom direkt om jag får ett bra pris


vafalls! Saknar du de jag köpte av dig?


Ja, tyvärr! riktigt bra bromsar, och behövde även bak-kittet,

_________________
Lennart Strömbäck
Audi A4 2.0TFSI quattro -2010
Citera
SÄLJES
S: Audi RS6 bromsar (nu med bilder)
7414 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande