| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Audi RS6 bromsar (nu med bilder)
|
7414 besök totalt |
|
S: Audi RS6 bromsar (nu med bilder)
2st 8-kolvsok 2st Bakok med handbroms 2st framskivor med lösa nav 365x34mm, 5/112 2st bakskivor 335x22mm, 5/112 Pris? Nån som kan hjälpa till och berätta vad sånt här ska kosta
_________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||||
|
hmm, har läst att dom brukar kosta typ 1500kr men jag kan ge 2000kr för att jag e snäll
okej allvarligt då vet inte värdet men jag är intresserad, får se vad du kommer fram till för pris bara. Är det handbroms i oket bak? |
||||||
|
_________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||
|
Re:
om du pröjsar 1500:-/del, så kan du hämta direkt
Ska kolla om det är integrerad handbroms, men jag har en stark aning att det såg ut så. Jag tror att priset borde hamna runt 8000:- för alltihopa. _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||||
|
Re:
Hur pass gamla är bromsarna? Är riktigt intresserad om dom är i bra skick! _________________ Andreas Melin
|
||||||
|
Re:
Ålder vet ej Skick vet ej exakt (dom såg inte speciellt ärgade eller fula ut) Har inte hämtat dom ännu (ingick i ett större köp av delar och en bil) _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||||
|
Svarar alla pm här i tråden istället.
Det var lösa bells på framskivorna. oken var i fint skick både fram och bak. Framskivorna är svarvade, så dom bör vara raka och fina. Budet för närvarande är 10.000:- och jag lämnar det öppet till Söndag, sen går dom iväg. Bilder tagna och kommer i e.m. _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||||
|
Noterar att det ser ut att vara RS4 B5 skivor fram... Eller fans det RS6 orginal skivor med lösa hubbar?
mvh _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||
|
Re:
Det verkar som att RS6 hade lösa hubbar. Jag har toksurfat överallt och det verkar vara så
_________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||||
|
RS6 har inte lösa hubbar dom har Alu centrum som är injutet i skivan samma som dina bakskivor. senaste gen RS4 har lösa hubbar och i samma dim som RS6
_________________ Johan Häger Säljes R-däck alla märken! Viper GTS-98 Audi A4 Allroad -2014 Yamaha MT-09 2014 |
||||||
|
Eftersom jag har dragit mig ur budgivningen kan jag ju passa på att ge lite information om vad vi ser på bilderna här.
Jag hade ju planerat att göra ett jättekap men så hade ju även flera andra tänkt.
Framskivorna är RS4-b7 och då är förmodligen även oken ifrån det från början. Dock så är de oken samma som gamla RS6an. Skivorna skiljer dock. Gamla RS6an har INTE lösa nav som vi ser här. Hur vet jag då det... Mjo... Jag har ju själv köpt RS4-b7 frambromsar som hade monterats på en S4 b7. Dessa håller jag nu på och roddar med för att de ska sitta på en S2a. Finns en massa bilder på det här: http://www.irry.com/neo/index.html#0 Men... Jag vet inte huruvida RS4-b7 har samma bak-ok som gamla RS6an hade. Men får jag ett artnummer kan jag kolla upp det, tror jag. Om någon köper detta kit och inte vill ha bakbromsarna köper jag de gärna. Och Dude... Om han som bjudit det du sa i tele backar ur och priset helt plötsligt sjuker är jag kanske på igen.
_________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||||||
|
Var väl det jag tyckte/tänkte...
Kan vara intresserad, försöker se hur skivorna ser ut, inga sprickor eller liknande... mvh _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||
|
Re:
Små sprickor från hålen finns (som det alltid är på använda hålborrade skivor) _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||||
|
Re:
vafalls! Saknar du de jag köpte av dig?
_________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||||||
|
Hur har det gått?
Är de sålda? Någon här som köpte de? Vill den som köpte de bli av med bakoken och de skivorna?
_________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||||||
|
Re:
Ja, tyvärr! riktigt bra bromsar, och behövde även bak-kittet, _________________ Lennart Strömbäck Audi A4 2.0TFSI quattro -2010 |
||||||
![]() |
SÄLJES
S: Audi RS6 bromsar (nu med bilder)
|
7414 besök totalt |
