| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
PANIK!!! Hjälp sökes ang FUELCELL!!
|
1622 besök totalt |
|
Sitter i slutfasen inför monteringen av vår Subaru Impreza STI som i slutändan skall registrerings besiktigas som OMBYGGT FORDON varför vi måste finna en av Svensk bilprovning godkänd FUELCELL!! (även samtidigt FIA godkänd om det finns!!) Evigt tacksam om ngn kan hjälpa mig/SWT Racing med denna sak då paniken är nära!! Mvh, /Fürstenhoff. _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||
|
Re:
På sätt och vis rätt, men dom är inte helt bakom flötet på besiktningen. om metall-lådan är helt tät, så kan det nog gå
_________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||
|
Re:
Precis vad jag tänkte.
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
|
Re:
Helt korrekt, men vill man vara säker vid en smäll, så skulle jag också vilja ha en i plast som är FIA-godkänd. Då får man tänja på reglerna, fast det är ju Patrik van vid
om man desutom ska tävla, så krävs FIA-godkännande. _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||
|
Re:
Tänja på regler?? Jag?? Iiiiiiiiiiiiiiinte då!!
Denna Impreza skall följa alla tänkliga regler som SBP sätter upp för ett ombyggt fordon varför jag måste finna en av SBP godkänd fuelcell eller så blir det orginal tanken som gäller - tyvärr!! Kommer tom att ha 2 olika setups för motorn så att den följer reglerna vad beträffar effekt/vikt för gata (ca 250hk)/bana (ca 700hk) - ingen fusk här inte!!
/Fürstenhoff. _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1622 besök totalt |