Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Separata spjäll
3000 besök totalt
FredrikB
Olofström
Här sen Feb 2003
Inlägg: 159


Trådstartare
S: Separata spjäll

Har två spjällhus från GSXR 750 -98. var tänkta till ett V8 bygge, men blir nog för små som det ser ut nu

Info om spjällen hämtad från
http://www.msefi.com/viewtopic.php?t=6627&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=6fc6416e2a7b9822168d837f4cdc570b

Make/Model: GSXR 750
Year: -98, -99
Number of Tb: 4
Inside Diameter: 46mm
Center-Center (left to right from behind): 80-80-80mm
overall Length: 91mm
outside Diameter (intake): 54mm
outside Diameter (filter): 54mm
Separate casting: Yes
Injector Make/Model: Keihin,
Flow Rate (45psi/100%): 240cc
Fuel Rail Inside Diameter:
Additional Info: No sec. throttles.

Men om jag inte minns helt fel så fick jag det till 40mm när jag mätte dom.

2000kr styck. 0454 751202 / 070 3648808







_________________
Fredrik Björkman
Clio V6
9-3SC Aero
Citera
24-Seven
Göteborg
Här sen Jun 2005
Inlägg: 897



Lägger till lite info...

Spjällhusen är koniska innuti, 48mm dia på filtersidan och 40mm på insugssidan.
De flänsar som hör till dessa spjällhus passar direkt på ett weberinsug, (med distanser mellan spjällhusen)

Har kört med exakt likadana TBs på min motor i 2 år...

_________________
Martin Viding
Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace
Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion)
Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00
BMW 116d -11
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356



Vilka flänsar menar du?


Sen behöver de inte vara koniska. Läste det på den sidan i länken.
Det beror tydligen på årsmodellen på hojen? Men det kan ju kvitta..
Finfina saker! thumbs up

_________________
Håkan Persson
Citera
Michael Th
kallinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 2549



du har pm

_________________
Michael Thulesius
Citera
24-Seven
Göteborg
Här sen Jun 2005
Inlägg: 897



Re:

old blue oval skrev:
Vilka flänsar menar du?


Sen behöver de inte vara koniska. Läste det på den sidan i länken.
Det beror tydligen på årsmodellen på hojen? Men det kan ju kvitta..
Finfina saker! thumbs up


Jag menar de aluflänsar som sitter mot toppen på hojen, där spjällhusen sedan ansluts med gummin. Har man dessa, är det bara att öka distansen mellan spjällhusen med 10mm och sedan skruva på härligheten på ett Weber DCOE insug.

Jo, alla 98-99 spjällhus med röda Denso-spridare är koniska, både 750, 1000 och Busa (1300)...

_________________
Martin Viding
Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace
Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion)
Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00
BMW 116d -11
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356



ok, det där kan du bättre än jag.. thumbs up

_________________
Håkan Persson
Citera
SÄLJES
S: Separata spjäll
3000 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande