| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Separata spjäll
|
3000 besök totalt |
|
S: Separata spjäll
Har två spjällhus från GSXR 750 -98. var tänkta till ett V8 bygge, men blir nog för små som det ser ut nu
Info om spjällen hämtad från http://www.msefi.com/viewtopic.php?t=6627&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=6fc6416e2a7b9822168d837f4cdc570b Make/Model: GSXR 750 Year: -98, -99 Number of Tb: 4 Inside Diameter: 46mm Center-Center (left to right from behind): 80-80-80mm overall Length: 91mm outside Diameter (intake): 54mm outside Diameter (filter): 54mm Separate casting: Yes Injector Make/Model: Keihin, Flow Rate (45psi/100%): 240cc Fuel Rail Inside Diameter: Additional Info: No sec. throttles. Men om jag inte minns helt fel så fick jag det till 40mm när jag mätte dom. 2000kr styck. 0454 751202 / 070 3648808
_________________ Fredrik Björkman Clio V6 9-3SC Aero |
||
|
Lägger till lite info...
Spjällhusen är koniska innuti, 48mm dia på filtersidan och 40mm på insugssidan. De flänsar som hör till dessa spjällhus passar direkt på ett weberinsug, (med distanser mellan spjällhusen) Har kört med exakt likadana TBs på min motor i 2 år... _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||
|
Re:
Jag menar de aluflänsar som sitter mot toppen på hojen, där spjällhusen sedan ansluts med gummin. Har man dessa, är det bara att öka distansen mellan spjällhusen med 10mm och sedan skruva på härligheten på ett Weber DCOE insug. Jo, alla 98-99 spjällhus med röda Denso-spridare är koniska, både 750, 1000 och Busa (1300)... _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||
![]() |
SÄLJES
S: Separata spjäll
|
3000 besök totalt |

