Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1305 besök totalt |
|
||
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
Japp!! Läs här https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||
Konstigt att det här inte får mer plats i media! Det enda jag sett är små notiser i tidningarna.. Synd att speedway är intressantare för svenskar än f1
![]() |
||
Ja, jag har ju ondgjort mej tidigare om det märkliga intresset för en av världens minsta sporter. Men "riktig" racing har ju aldrig varit poppis i svenska media (annat än krascher och skandaler). Verkar vara en allmän svensk mentalitet, att racing inte är "riktig" sport. Men tydligen är Speedway det. Har inte förstått skillnaden. Jämför med Italien, där är det ett par sidor varje dag i kvällspressen om Ferrari (ja, förstås, Sverige har ju inget eget F1-stall, men i alla fall). Inte lär det bli någon Stenmarksfeber om Björn går och blir världsmästare. JohanR (som just fått ondgöra sej över ett favoritämne, gammal sur gubbe som han är) _________________ Johan Rådlund |
||
Ja det är konstigt det där med svenska och motorsport
![]() OM nu björn skulle lyckas kämpa sig vidare till seger i F1 så skulle nog inte bli mer än en liten notis... För ett F1-lopp kommer väl aldrig att inträffa i tråkiga-sverige?? _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||
om nån borde få en bragdmedalj så är det ju Tony Rickardsson! Vunnit VM 5 ggr sådärbara
![]() ![]() ![]() Björn har ju knäckt ett & annat rekord i F3000 nu ju. Men jag kan hålla med om att motorsportsintresset i sverige är lite eftersatt. Men jag ser hellre ett ökat engagemang på bekostnad av dokusåpor eller något annat skit än speedway! ![]() Även om dom fattas två hjul så har dom ju motor! ![]() |
||
Jag blev vansinnig igår när jag tittade på svt sporten. Dom kör ju motormåndag, med en del bilder av det som hänt i motorvärlden under helgen. Vad visar dom?
Jo, någon speedway Jason som är skadad bla bla bla Ett uppgjort heat i junior VM speedway och efterspelet av detta. Inte 1 sekund om Wirheim, F1 eller austaliens rally. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pga av SVT sportens totala brist av bevakning av F3000 och wirdheim, så har jag utvecklat någon form av allergi mot Speedway. Knäppt kanske. Jag hade inte gjort det om dom visat 2 timmar speeway om dan och samtidigt åtminstone visat något från F3000. Nu flippar jag bort från sporten i ren protest när dom visar speedway. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||
Jamen, nu får ni väl ändå sansa er (även om jag oxo tycker att speedway är måttligt intressant)
Det sänds ju oändligt mycket mer motorsport på kanaler som många svenskar har hemma nuförtiden än det gjordes för 5-10 år sen. Därmed inte sagt att det inte kan bli bättre (t.ex direktsändning i både 1:an och 2:an av 24h LeMans ![]() _________________ Pär Hylander |
||
Jo det är ju riktigt. Men för oss som tvingades genomlida den totalt motorsportfientliga statstelevisionen under 70- och 80-talen (och utan några alternativ) är det här fortfarande en mycket öm tå. Det är som 20 år av våra liv är borta. På sextiotalet direktsände faktiskt SVT Le Mans (ja, inte hela, men i alla fall!). Jag minns fortfarande duellen in på mållinjen mellan Ford och Porsche 1969! Men sen blev det mörkt. JohanR _________________ Johan Rådlund |
||
|
||
Försöker väl att få tråden på rätt spår igen...
![]() http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=183659&previousRenderType=8 _________________ Anders Dauner |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1305 besök totalt |