Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Det går bra för Wirdheim...
1305 besök totalt
Andreas Persson

Här sen Jun 2003

Trådstartare
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003

Ser med spänning fram emot F1 2004. Tänk er rubrikerna... rookie vinner F1 under sin första säsong

hehe nå ja.. kanske är en dröm

Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

Har det släppts några tider från Jordan-testen?

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Niklas Lilja
Ängelholm
Här sen Mar 2003

Pär Hansson skrev:
Har det släppts några tider från Jordan-testen?

Japp!!
Läs här https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=4633&start=0&postdays=0 . . . .

LMP Engineering AB
www.lmp-engineering.se

MVH / Niklas Lilja
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Konstigt att det här inte får mer plats i media! Det enda jag sett är små notiser i tidningarna.. Synd att speedway är intressantare för svenskar än f1

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:
Synd att speedway är intressantare för svenskar än f1

Ja, jag har ju ondgjort mej tidigare om det märkliga intresset för en av världens minsta sporter.

Men "riktig" racing har ju aldrig varit poppis i svenska media (annat än krascher och skandaler). Verkar vara en allmän svensk mentalitet, att racing inte är "riktig" sport. Men tydligen är Speedway det. Har inte förstått skillnaden.

Jämför med Italien, där är det ett par sidor varje dag i kvällspressen om Ferrari (ja, förstås, Sverige har ju inget eget F1-stall, men i alla fall).

Inte lär det bli någon Stenmarksfeber om Björn går och blir världsmästare.

JohanR (som just fått ondgöra sej över ett favoritämne, gammal sur gubbe som han är)

Vagnhärad
Här sen Mar 2003

Ja det är konstigt det där med svenska och motorsport thumbs down Kenny va tydligen inte kvalificerad för bragdmedaljen trots att han lyckades bättre än någon annan svensk over there... Om jag inte minns fel fick handbollslandslaget medaljen för sitt EM guld... Tycker nog att kennys insats va lite mer av en bragd. Minne är bra men kort.. det var väl IRL han vann?

OM nu björn skulle lyckas kämpa sig vidare till seger i F1 så skulle nog inte bli mer än en liten notis... För ett F1-lopp kommer väl aldrig att inträffa i tråkiga-sverige??

Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003

om nån borde få en bragdmedalj så är det ju Tony Rickardsson! Vunnit VM 5 ggr sådärbara Men det hindrar ju inte att både Kenny och Björn också får det

Björn har ju knäckt ett & annat rekord i F3000 nu ju.

Men jag kan hålla med om att motorsportsintresset i sverige är lite eftersatt. Men jag ser hellre ett ökat engagemang på bekostnad av dokusåpor eller något annat skit än speedway!

Även om dom fattas två hjul så har dom ju motor! :
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003

Rickarsson fick väl bragdguldet? efter x antal vm-titlar i följd... krävs inga dåliga insatser...

Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002

Jag blev vansinnig igår när jag tittade på svt sporten. Dom kör ju motormåndag, med en del bilder av det som hänt i motorvärlden under helgen. Vad visar dom?

Jo, någon speedway Jason som är skadad bla bla bla

Ett uppgjort heat i junior VM speedway och efterspelet av detta.

Inte 1 sekund om Wirheim, F1 eller austaliens rally. thumbs down thumbs down thumbs down >

Pga av SVT sportens totala brist av bevakning av F3000 och wirdheim, så har jag utvecklat någon form av allergi mot Speedway. Knäppt kanske. Jag hade inte gjort det om dom visat 2 timmar speeway om dan och samtidigt åtminstone visat något från F3000. Nu flippar jag bort från sporten i ren protest när dom visar speedway.

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Stefan Karlsson
Örebro
Här sen Sep 2003

hovang skrev:

Även om dom fattas två hjul så har dom ju motor! :

Jaa, och svänger gör de ju konstant...

"ordnung und sauberkeit macht qualität!"
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Jamen, nu får ni väl ändå sansa er (även om jag oxo tycker att speedway är måttligt intressant)

Det sänds ju oändligt mycket mer motorsport på kanaler som många svenskar har hemma nuförtiden än det gjordes för 5-10 år sen. Därmed inte sagt att det inte kan bli bättre (t.ex direktsändning i både 1:an och 2:an av 24h LeMans ), men ÄR faktiskt mycket bättre än det har varit.

Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:
Det sänds ju oändligt mycket mer motorsport på kanaler som många svenskar har hemma nuförtiden än det gjordes för 5-10 år sen. Därmed inte sagt att det inte kan bli bättre (t.ex direktsändning i både 1:an och 2:an av 24h LeMans ), men ÄR faktiskt mycket bättre än det har varit.

Jo det är ju riktigt. Men för oss som tvingades genomlida den totalt motorsportfientliga statstelevisionen under 70- och 80-talen (och utan några alternativ) är det här fortfarande en mycket öm tå. Det är som 20 år av våra liv är borta.

På sextiotalet direktsände faktiskt SVT Le Mans (ja, inte hela, men i alla fall!). Jag minns fortfarande duellen in på mållinjen mellan Ford och Porsche 1969!

Men sen blev det mörkt.

JohanR

Här sen Jun 2003

Trådstartare
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Försöker väl att få tråden på rätt spår igen...
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=183659&previousRenderType=8

Det går bra för Wirdheim...
1305 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande