Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Åsikter kring begagnat, okänt Öhlins kit sökes.
1111 besök totalt
Johan Mähler
Sollefteå
Här sen Mar 2004

Trådstartare

Det finns en uppsättning Öhlin coilovers på andra sidan havet som jag gissar kommer från en skrotad (eller liknande) Honda Integra Type-R. Dessa går på min bil med länkarmarna bytt så därför känns det lite lockande att prova på när jag är på jakt efter en välfungerande ban/gatasetup. Däremot är informationen kring dom väldigt dålig så jag undrar om någon här kan berätta lite mer utifrån den lilla info jag citerar och bilden.

Citat:
Features 5 pre-set levels of height adjustments, 24 way dampeneing adjustments, race inspired full body coilover kit. Two of the adjustment knobs we are not sure if they work or not so the price of the suspension kit have been SIGNIFCANTLY reduced to reflect the condition.

Jag mailade KH Motorsport och frågade om cirkapris för att renovera och fixa dom, fick som svar 6-10k.
Men frågan återstår, vad i helsike är det för kit? Något low-end? Riktigt gammalt? Fejkade prylar kanske?

Dessa avser det

Tacksam för alla sorts funderingar

Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005

hej.. såg en liknande annons på ett par tein.. var ett företag som sålde dem.. när dem blev sålda så kom det upp en ny annons med ett sett till.. verkar som dem ligger några på hög hos försljaren

Citera
orjankarlsson
Borlänge
Här sen Maj 2004

Ser ut som ohlins DFV som är ganska populära i japan.. vilket dom troligtvis kommer ifrån

Citera
R924T
Skövde
Här sen Feb 2006

Var säker på att kh kan renovera dom, jag fick tag i ett begagnat kit till en porsche och tyvärr fanns inga reservdelar kvar till den generationen dämpare.

Porsche Sports Cup 8D 2019-2021 seriesegrare 2021
Citera
Johan Mähler
Sollefteå
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Har fått svar från en viss Öhlinskännare här på forumet nu via PM och dessa verkar då vara utav japanskt ursprung och väääldigt hårda. Så det finns fler och bättre fiskar i dammen så att säga.

Tackar för alla svar

Skruva banåkabil
1111 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande