| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Söker lite olika ban/gata hjulinställningar till M3 E46
|
1888 besök totalt |
|
Söker lite olika ban/gata hjulinställningar till m3 E46
Som rubrik. Börjar bli dags att ta reda på vilken inställning man ska börja prova på. Söker lite olika inställningar man kan göra som passar fint på bana/gata. Kommer kunna ställa max -4 camber i fram och -3 i bak. om någon ligger inne på länkar till sådana lr har själ någon "bra" inställning och kanske kan scana in det och skicka vore jag tacksam. Mvh Christian _________________ Rejsas egna TOYBOY Christian Ek M3 E46 SMGII Carbonsvart Hellre avåkt än frånåkt! |
||||||||
|
Re: Söker lite olika ban/gata hjulinställningar till m3 E46
Börja med att köpa en däcktempmätare, en sån som du sticker in en liten bit i gummit. Du får kontakta din däcktillverkare också för att få reda på vad de rekommenderar för temp och tempskillnad inner/mitten/ytter på dem däcken och ungefär vilket tryck du ska börja med. Sen är det bara att börja harva varv och prova sig fram tills man hamnar rätt, så vet du vad du ska ha för inställning på den banan med de däcken i alla fall. MVH |
||||||||
|
|
||||||||
|
Re:
Letar efter en mer allround inställning dvs kommer inte laborera med olika inställningar för olika banor utan mer försöka hitta en som funkar att köra på alla banor även om det inte är det bäst för just den banan men tack för hjälpen
Låter rätt bra, fick tips på -3,75 i fram och -3 i bak men det är väl där i krokarna man kommer ligga. _________________ Rejsas egna TOYBOY Christian Ek M3 E46 SMGII Carbonsvart Hellre avåkt än frånåkt! |
||||||||
|
Börja inte skruva nu på den så det slutar med att bilen ser ut som en skelögd kines. _________________ BJÖRN PALMQVIST Tack till:SDV,NIKABmotor, RAIDOPOWER.COM,Do88.se Kudoz.se,Mocomp.se m.m. Jag kommer blåsa i från er alla!! |
||||||||
|
Vill ju inte bli påmind om hur du ser ut varje gång jag kollar på bilen så jag tar det lugnt, har inte ens börjat riva i bilen än
_________________ Rejsas egna TOYBOY Christian Ek M3 E46 SMGII Carbonsvart Hellre avåkt än frånåkt! |
||||||||
|
Re:
Enligt Henrik så funkade det att köra -3,75 i fram och -3 i bak på gatan också. _________________ Rejsas egna TOYBOY Christian Ek M3 E46 SMGII Carbonsvart Hellre avåkt än frånåkt! |
||||||||
|
Re:
Ja visst funkar det men Henrik hade nog sin bil till mer bankörning än va du tänker ha din till _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
|
Re:
om du skall använda de vinklarna på gatan; 'ställ då Toe ~ 0 ('sorry Samuel ).
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||||
|
Re:
Som Supramannen säger så är det för mycket camber för din körning.. Jag hade ställt toe som MR Millway sa och ca 2-2,5 gr camber runt om.. Henrik _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||||||
|
Re:
Har nog bestämt mig för att börja med runt -2,8 till -2,9 i fram och -2 till -2,2 i bak och sedan se hur det funkar. Hur bör man ställa toen då? rak lr moddad, var lite olika bud på det. _________________ Rejsas egna TOYBOY Christian Ek M3 E46 SMGII Carbonsvart Hellre avåkt än frånåkt! |
||||||||
|
Re:
Tycker fortfarande att det är för mycket camber för gata.. Åker du mest gata så hade jag ställt toe:n: Fram : +0 till +004 v-minuter ( kanske inte helt rak då det blir lite "döläge" i ratten rakt fram) Bak : +0,15 till +0,25 v-minuter (helt beroende på hur mycket däck du vill spara
Henrik _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||||||
|
Re:
Nu blev det allt fel. Gör om, gör rätt!
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Söker lite olika ban/gata hjulinställningar till M3 E46
|
1888 besök totalt |