Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: 18" Fälgar till Z3M Coupe (gärna tips och erfarenheter)
1501 besök totalt
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1001


Trådstartare
K: 18" Fälgar till Z3M Coupe (gärna tips och erfarenhe

Hej

Är lite på jakt efter några trevliga (läs lätta) 18" fälgar till min Z3M Coupe.

Framfälgar ca: 8-8,5 tum och ET runt 35
Bakfälgar ca: 9-9,5 tum och ET runt helst runt 10 (vilket väl inte är det lättaste att hitta)

_________________
Fredrik Larsson
M3-88 Z3M Coupe-99
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1001


Trådstartare
upp

_________________
Fredrik Larsson
M3-88 Z3M Coupe-99
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8515



Tjena Fredrik,

Jag skulle kanske kunna tänka mig att sälja mina 18' för att istället kunna åka 17' http://www.turnermotorsport.com/html/detail.asp?PRODUCT_ID=LTW5-WHEEL
Men det förutsätter att jag blir av med alla sex ATS DTM-fälgarna jag har. Alla sex är 18X8 och fyra av dem har R-däck på sig med varierande mönsterdjup. ET:t fixar man med spacers som följer med fälgarna. Titta i min bil tråd för koll på fälgarna.
Intresserad?

Eller så kanske du vill köpa nya fälgar direkt från Turner?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1001


Trådstartare
Re:

BTG skrev:
Tjena Fredrik,

Jag skulle kanske kunna tänka mig att sälja mina 18' för att istället kunna åka 17' http://www.turnermotorsport.com/html/detail.asp?PRODUCT_ID=LTW5-WHEEL
Men det förutsätter att jag blir av med alla sex ATS DTM-fälgarna jag har. Alla sex är 18X8 och fyra av dem har R-däck på sig med varierande mönsterdjup. ET:t fixar man med spacers som följer med fälgarna. Titta i min bil tråd för koll på fälgarna.
Intresserad?

Eller så kanske du vill köpa nya fälgar direkt från Turner?


Hej Micke

Nja 8 tum blir lite tunnt bak...
Har faktiskt oxå kikat på turner fälgarna.... rymmer nog bra bromsar så det lär räcka med 17" på dem.
Frågan är om det rymms 8,5" fram på Z3an....

Verkar ju bli gruppköp från Turner....

_________________
Fredrik Larsson
M3-88 Z3M Coupe-99
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8515



Jepp, gör rätt från början. Köp från Turner. thumbs up

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11700



BTG: vilken ET och pris har dina fälgar?

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Magnus81
Göteborg
Här sen Jun 2005
Inlägg: 266



Ang. bredd på fälgar fram...

Jag hade 18" på min förra Z3... 3.0 -01 sänkt 30 mm.

Hade då 8.5" bak med spacers och fram hade jag 8" med 225/40/18... framdäcken skrapade då i innerskärmen så jag fick värma och valsa ut den en liten bit... jag fick dock för mig att mina 225/45/17 vinterdäck skrapade lite med original 7.5" fram.

Så jag e lite rädd för att köra för breda fram...
Valde faktiskt till och med 225'or bak nu när jag slänger på R-däck just eftersom det inte fanns 245 och jag var rädd att 255 skulle skrapa eftersom jag fått mina "vanliga" 245 att skrapa på bana.

Svårt det här med däcksval tycker jag...

/Magnus

_________________
Magnus Lundberg
NS 8.33.5 BTG (utan tak)
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1001


Trådstartare
Re:

SnAjDaRen skrev:
Ang. bredd på fälgar fram...

Jag hade 18" på min förra Z3... 3.0 -01 sänkt 30 mm.

Hade då 8.5" bak med spacers och fram hade jag 8" med 225/40/18... framdäcken skrapade då i innerskärmen så jag fick värma och valsa ut den en liten bit... jag fick dock för mig att mina 225/45/17 vinterdäck skrapade lite med original 7.5" fram.

Så jag e lite rädd för att köra för breda fram...
Valde faktiskt till och med 225'or bak nu när jag slänger på R-däck just eftersom det inte fanns 245 och jag var rädd att 255 skulle skrapa eftersom jag fått mina "vanliga" 245 att skrapa på bana.

Svårt det här med däcksval tycker jag...

/Magnus


Hej Magnus....

Låter lite underligt att din bil skrapar i med orginal dimension fram
Blir förvisso mer plats uppe i skärmarna då man kör med mer camber som jag... har du ställbar camber?

här är en annons med 19" fälgar.... 9" fram verkar ju gå på (men är säkert inte optimalt på något vis)
http://www.autopower.se/?oppna=/powerborsen/annons.asp?id=245144

För mig lutar det att åka 17" denna sommar oxå....

_________________
Fredrik Larsson
M3-88 Z3M Coupe-99
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778



Hallo Friedrich! Det borde ju funka med M3 e46 originalfälgar på din bil, de har iofs bara 26 i et bak så lite spacer kommer du nog behöva. De fälgarna hittar man ju till vetiiga pengar då de inte passar på så många andra modeller.
Citera
Magnus81
Göteborg
Här sen Jun 2005
Inlägg: 266



Det jag hade gjort med den bilen för att det skulle börja skrapa var att jag slängde på fjädrar (endast fjädrar) från H&R som sänkte 30mm fram och bak.
Sen lämnade jag in den på hjulinställning... Och sen skrapade det ibland när man bromsar in i en kurva så bilen niger.

/Magnus

_________________
Magnus Lundberg
NS 8.33.5 BTG (utan tak)
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8515



Re:

johan sjöström skrev:
BTG: vilken ET och pris har dina fälgar?



Jag är ju inte helt säker på att jag vill sälja. Om du är intresserad måste jag kolla ett par saker först så att jag får ner bilen på andra hjul innan sommaren.

ET är 65 men det tillkommer då en spacer.
6 X 2000:- = 12.000:- + en justerbar summa för de R-däck som sitter på.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



om ni är sugna på sånna fälgar från turner så kan jag meddela att Stacke på PEAN snart har sånna i sitt sortiment.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8515



Re:

Samuel Lindkvist skrev:
om ni är sugna på sånna fälgar från turner så kan jag meddela att Stacke på PEAN snart har sånna i sitt sortiment.


Va bra. För jag tänkte fråga dig om rätt dimension på spacers samtidigt.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
SÄLJES
K: 18" Fälgar till Z3M Coupe (gärna tips och erfarenheter)
1501 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande