| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: 18" Fälgar till Z3M Coupe (gärna tips och erfarenheter)
|
1501 besök totalt |
|
K: 18" Fälgar till Z3M Coupe (gärna tips och erfarenhe
Hej Är lite på jakt efter några trevliga (läs lätta) 18" fälgar till min Z3M Coupe. Framfälgar ca: 8-8,5 tum och ET runt 35 Bakfälgar ca: 9-9,5 tum och ET runt helst runt 10 (vilket väl inte är det lättaste att hitta) _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99
|
||
|
Tjena Fredrik,
Jag skulle kanske kunna tänka mig att sälja mina 18' för att istället kunna åka 17' http://www.turnermotorsport.com/html Men det förutsätter att jag blir av med alla sex ATS DTM-fälgarna jag har. Alla sex är 18X8 och fyra av dem har R-däck på sig med varierande mönsterdjup. ET:t fixar man med spacers som följer med fälgarna. Titta i min bil tråd för koll på fälgarna. Intresserad?
Eller så kanske du vill köpa nya fälgar direkt från Turner?
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||
|
Re:
Hej Micke Nja 8 tum blir lite tunnt bak... Har faktiskt oxå kikat på turner fälgarna.... rymmer nog bra bromsar så det lär räcka med 17" på dem. Frågan är om det rymms 8,5" fram på Z3an....
Verkar ju bli gruppköp från Turner....
_________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99
|
||
|
Ang. bredd på fälgar fram...
Jag hade 18" på min förra Z3... 3.0 -01 sänkt 30 mm. Hade då 8.5" bak med spacers och fram hade jag 8" med 225/40/18... framdäcken skrapade då i innerskärmen så jag fick värma och valsa ut den en liten bit... jag fick dock för mig att mina 225/45/17 vinterdäck skrapade lite med original 7.5" fram. Så jag e lite rädd för att köra för breda fram... Valde faktiskt till och med 225'or bak nu när jag slänger på R-däck just eftersom det inte fanns 245 och jag var rädd att 255 skulle skrapa eftersom jag fått mina "vanliga" 245 att skrapa på bana. Svårt det här med däcksval tycker jag... /Magnus _________________ Magnus Lundberg NS 8.33.5 BTG (utan tak) |
||
|
Re:
Hej Magnus.... Låter lite underligt att din bil skrapar i med orginal dimension fram
Blir förvisso mer plats uppe i skärmarna då man kör med mer camber som jag... har du ställbar camber? här är en annons med 19" fälgar.... 9" fram verkar ju gå på (men är säkert inte optimalt på något vis) http://www.autopower.se/?oppna=/powe För mig lutar det att åka 17" denna sommar oxå.... _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99
|
||
|
Det jag hade gjort med den bilen för att det skulle börja skrapa var att jag slängde på fjädrar (endast fjädrar) från H&R som sänkte 30mm fram och bak.
Sen lämnade jag in den på hjulinställning... Och sen skrapade det ibland när man bromsar in i en kurva så bilen niger. /Magnus _________________ Magnus Lundberg NS 8.33.5 BTG (utan tak) |
||
|
Re:
Jag är ju inte helt säker på att jag vill sälja. Om du är intresserad måste jag kolla ett par saker först så att jag får ner bilen på andra hjul innan sommaren. ET är 65 men det tillkommer då en spacer. 6 X 2000:- = 12.000:- + en justerbar summa för de R-däck som sitter på. _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||
|
om ni är sugna på sånna fälgar från turner så kan jag meddela att Stacke på PEAN snart har sånna i sitt sortiment.
|
||
|
Re:
Va bra. För jag tänkte fråga dig om rätt dimension på spacers samtidigt.
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||
![]() |
SÄLJES
K: 18" Fälgar till Z3M Coupe (gärna tips och erfarenheter)
|
1501 besök totalt |
