| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
BMW e36 M3 diff uppgradering.
|
3 besök senaste veckan (9934 totalt) |
|
Re:
188 dreven passar i E36:ans 188 hus, 3.0:an har dock grövre bultar (M14) som håller kronhjulet. Till 3.2:an (210) var det visst riktigt svårt att hitta utväxlingar enligt Mobimech. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
|
Re:
Hej Samuel, Jag heter inte Patrik men jag tar mig friheten att svara ändå
E36 M3 3,0 har 188mm, alltså samma som många E34, E32 och E30. Finns gott om begagnat att hitta på skrotar att ta utv. i från. Finns allt mellan 2,93 upp till 4,45. E36 M3 3,2 har den större 210mm diffen som inte är lika vanlig och framförallt med färre alt på utväxling. M5 & vissa 540 E34, 740 & 750 E32 &E38, M3 E46 är de jag kan komma på har 210 diffen. Alla dessa har mellan 2,93 och 3,64 förutom M5 E34 som har 3,91. mvh _________________ Johan Armskogh |
||||
|
Re:
om man har en 75% ramplamelldiff som är trevligt neutral om man inte gasar så kommer den understyra som en gris om man börjar man gasa i en kurva tills den använder all tillgängligt grepp på innerhjuler och då kommer den passera neutral och gå till överstyrd. Har man inte effekt nog att bryta traction på innerhjulet så kommer den alltid att understyra så fort man gasar. Jag själv har enligt Alfas spec. 25% broms och upplever aldrig att det är nåt jag behöver öka på. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
|
Re:
Jo det har jag sett sedan tidigare. Jag tyckte knappt det va ens lönt att kolla vad det kostar. Men nu har jag begärt pris iallafall så får vi se vad det blir.
|
||||
|
Re:
Armskogh var snabb där
Favorit i repris: http://www.metricmechanic.com/pdfs/D Det brukar dyka upp lite diffar på ebay.de samt http://www.bildelsbasen.se/ (&liknande). Växjö har ju en bra skrot där det brukar dyka upp lite 540 E34 210 diffar då & då. Ett stenkast från dig ju. 4000:- har de velat ha för en 210 diff, billigare än Köhler eller Motorsport...
_________________ Patrik Skoog |
||||
|
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
BMW e36 M3 diff uppgradering.
|
3 besök senaste veckan (9934 totalt) |