Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: Hjälp att köpa kylare i Tyskland (E-Bay)?
1510 besök totalt
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8515


Trådstartare
K: Hjälp att köpa kylare i Tyskland (E-Bay)?

Nedan kylare finns till salu i Tyskland. Den säljs tydligen för spottstyvern 15euro inkl. frakt. Såvitt jag förstår av annonsen är den i 100%-tigt skick?

Är det någon med bas i Tyslnad som skulle kunna agera ombud för mig? Givetvis förskottsbetalar jag allt och täcker även omkostnader(helst via förtroliga samtal över bit's på Pistenklause!)

http://cgi.ebay.de/BMW-E30-M3-M-Power-320is-AC-Schnitzer-Wasserkuehler . . . .

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Gerhard
Blomstermåla
Här sen Nov 2005
Inlägg: 284



Är det inte frakten som är 15 euro?

_________________
Gerhard Petersson
Citera
Staffan Lindén
Klippan
Här sen Apr 2004
Inlägg: 466



Re:

Gerhard skrev:
Är det inte frakten som är 15 euro?


Jo, så är det och så är budet just nu 1 Euro

_________________
Staffan Lindén

Nuvarande banbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=34343

Före detta banbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=31967&highlight=
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848



dessutom är den inte 100%igt tätt...

_________________
/Andreas Karlsson
Camaro V8TC
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8515


Trådstartare
Tänk vad lite språkkunskaper underlättar, tack!

Då skiter man i den här då...

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Wihlle
Adressen är Norra Skåne, men mentalt i Moseltrakterna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 380



inte fin nog för att lämna in för att fixa den läcka där är? Budet ligger ju hittils lågt.
Eller det är lätt att handla en ny billigt? JAg har ingen koll på dessa så jag bara undrar.

_________________
Bo Wihlborg
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8515


Trådstartare
Re:

Wihlle skrev:
inte fin nog för att lämna in för att fixa den läcka där är? Budet ligger ju hittils lågt.
Eller det är lätt att handla en ny billigt? JAg har ingen koll på dessa så jag bara undrar.


Frågan är bara var man gör det?
Min läcker lite i packningen uppe runt "topplocket" men jag vet inte vart jag skall lämna den...?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Polarbear
Luleå
Här sen Okt 2007
Inlägg: 4



Re:

BTG skrev:
Wihlle skrev:
inte fin nog för att lämna in för att fixa den läcka där är? Budet ligger ju hittils lågt.
Eller det är lätt att handla en ny billigt? JAg har ingen koll på dessa så jag bara undrar.


Frågan är bara var man gör det?
Min läcker lite i packningen uppe runt "topplocket" men jag vet inte vart jag skall lämna den...?


Babelfish översättning har faktiskt hjälpt mig vid ett flertal tillfällen när jag handlat från Ebay.de.
Babelfish finns på altavista
Jag brukar kopiera den tyska texten och klistra in den i Babelfish som översätter den till Engelska

Mvh Kent

_________________
Kent Henell
Citera
thoern
Lidköping
Här sen Mar 2005
Inlägg: 521



Ta dock inte babelfish översättningen på 100% allvar, ibland är det riktigt lustiga översättningar som blir där. Men i det stora hela hjälper det säker en hel del

_________________
Fredrik Thörn, Lidköping

Projektet: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43179
Citera
Polarbear
Luleå
Här sen Okt 2007
Inlägg: 4



Re:

thoern skrev:
Ta dock inte babelfish översättningen på 100% allvar, ibland är det riktigt lustiga översättningar som blir där. Men i det stora hela hjälper det säker en hel del


Jo man får ju ta den med en nypa salt ibland, men det går oftast att utläsa i stora drag vad det handlar om..

_________________
Kent Henell
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1001



Re:

BTG skrev:
Wihlle skrev:
inte fin nog för att lämna in för att fixa den läcka där är? Budet ligger ju hittils lågt.
Eller det är lätt att handla en ny billigt? JAg har ingen koll på dessa så jag bara undrar.


Frågan är bara var man gör det?
Min läcker lite i packningen uppe runt "topplocket" men jag vet inte vart jag skall lämna den...?


Du kan ju lämna in den på en kylarrenoveringsfirma så byter de hela kylelementet.

På min Z3:a lyckades fläkten kilas mellan en plastkåpa och kylaren, blev ett jack i elementet.
Lämnade in den till en firma i byn och han bytte elementet för under halva nypriset

_________________
Fredrik Larsson
M3-88 Z3M Coupe-99
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8515


Trådstartare
Re:

Fredrik Larsson skrev:
Du kan ju lämna in den på en kylarrenoveringsfirma så byter de hela kylelementet.

Den enda sådan jag hittat var i Gbg. Tycks inte finns några i sthlm.

Angående Babelfish så översatte jag där men det var som sagt ändå inte bra.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2408



Re:

BTG skrev:
Fredrik Larsson skrev:
Du kan ju lämna in den på en kylarrenoveringsfirma så byter de hela kylelementet.

Den enda sådan jag hittat var i Gbg. Tycks inte finns några i sthlm.

Angående Babelfish så översatte jag där men det var som sagt ändå inte bra.

kylarfabriken i uppsala http://www.kylarfabriken.se/

_________________
Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8515


Trådstartare
Tack Johan!

I Uppsala är jag lite titt som tätt.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
SÄLJES
K: Hjälp att köpa kylare i Tyskland (E-Bay)?
1510 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande