Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Rätt bil på fel plats?
1161 besök totalt
Andreas O
Karlstad
Här sen Jun 2003

Trådstartare
Rätt bil på fel plats?

Personligen så tycker jag att CSL:er borde vara bannlysta på strippen... men men...

/ Andreas

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Jag kan ju informera om att figuren med ryggen mot kameran är jag.

Tjockholm
Här sen Feb 2003

Lennart Mäkinen skrev:

LYNCHA !!!!

Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003

Andrew Petrykowski skrev:
Lennart Mäkinen skrev:

LYNCHA !!!!

Citera
v_skogh
Borås
Här sen Nov 2002

Snackade med en kille som körde en CSL under Blackrace i Borås ni i Lördags.
Lite underligt men tycker det är kul att bilarna används vid olika tillfällen. Han sa att han tidigare kört 9,1 i Stockholm på Blackrace.

Täby
Här sen Feb 2003

Hmm, den där farthinderskylten var ju intressant. Ger det inte problem med fästet när man kör över ett fartgupp?

#24, #64, #88
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Bättre att nassehoken används på strippen än i klorna på någon slippsnisse som tror bilen välter baklänges om man trycket på gasen eller välter om vrider på kringlan.
För det är nog det västa som kan hända en potent bil.
Jag fick utstå en granne i flera år hadde en höfläkt där han lyckades växla 3gånger upp till 30km/h i UPPFÖRBACKE, den stackar boxersexan skrek skona mig från detta pucko.

Stockholm
Här sen Nov 2002

fuling skrev:
Bättre att nassehoken används på strippen än i klorna på någon slippsnisse som tror bilen välter baklänges om man trycket på gasen eller välter om vrider på kringlan.
För det är nog det västa som kan hända en potent bil.
Jag fick utstå en granne i flera år hadde en höfläkt där han lyckades växla 3gånger upp till 30km/h i UPPFÖRBACKE, den stackar boxersexan skrek skona mig från detta pucko.

Jag tror faktiskt inte slipsen hade ett dugg med det att göra.
Citera
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003

Javla tjat om hur dåligt det är att köra på strippen.

Det är kul som fan, kostar inte mycket , är relativt säkert och tävlingsmoment finns kvar. Dessutom är det mycket mer tillgängligt för "gemene mannen" än bankörning med tanke på att det knappt finns någon bana i närheten av hufvudstaden...så låt dom köra. Förhoppningsvis blir dom mer interesserade av motorsporten som sådan och kanske tar steget fullt ut en vacker dag när dom har tillräckligt med stålar för att pallra sig till Mantorp och lär sig köra på bana.

Lidköping
Här sen Nov 2002

Men hur gick det då? Vem vann?????

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Nisse Classon skrev:
Men hur gick det då? Vem vann?????
Blackrace är ingen tävling... Det är ett sätt för folk att få lära sig att accelerera maximalt på vanlig väg i 200 meter utan att polisen tar dem i örat. Med tanke på hur krokigt BMW:n på bilden gick iväg så kanske den här typen av träning är lämplig. Jag tyckte det var trevligt att lyssna på den istället för de där andra bilarna som låter som trasiga tryckluftskopplingar (å då menar jag inte Durgins Nova...)
En detalj med ljudet i BMW:n var att det lät som om det tog lång tid att byta växel jämfört med vissa som gjorde det på egen hand.

AndersY,
Eftersom vi är så trevliga och vill gasa under ordnade former så har myndigheterna i Jordbro sett till att få bort fartguppen på den rakan. thumbs up

Novan på bilden hade problem med greppet så han behövde 8,1s på sig till målet. BMW:n tog som lägst 8,8 sekunder på sig och hann komma upp i 129,4km/h.
En inte helt okänd gul EVo VI var kvickast och körde 0-160 på 7,4s. Det tycker jag är godkänt för en "till och från jobbet-bil".

Karlstad
Här sen Jun 2003

Trådstartare
beepbeep skrev:
Javla tjat om hur dåligt det är att köra på strippen.

Det är kul som fan, kostar inte mycket , är relativt säkert och tävlingsmoment finns kvar. Dessutom är det mycket mer tillgängligt för "gemene mannen" än bankörning med tanke på att det knappt finns någon bana i närheten av hufvudstaden...så låt dom köra. Förhoppningsvis blir dom mer interesserade av motorsporten som sådan och kanske tar steget fullt ut en vacker dag när dom har tillräckligt med stålar för att pallra sig till Mantorp och lär sig köra på bana.

Jag kanske uttryckte mig lite dumt. Jag tycker själv att strippenarrangemang är både underhållande samt en bra inkörsport till motorsporten.
Trots det tycker jag att en CSL passar bättre på banan än på strippen.
/ Andreas

Rätt bil på fel plats?
1161 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande