Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1161 besök totalt |
Snackade med en kille som körde en CSL under Blackrace i Borås ni i Lördags.
Lite underligt men tycker det är kul att bilarna används vid olika tillfällen. Han sa att han tidigare kört 9,1 i Stockholm på Blackrace. _________________ Mvh Viktor Skogh, Borås |
||
Bättre att nassehoken används på strippen än i klorna på någon slippsnisse som tror bilen välter baklänges om man trycket på gasen eller välter om vrider på kringlan.
För det är nog det västa som kan hända en potent bil. Jag fick utstå en granne i flera år hadde en höfläkt där han lyckades växla 3gånger upp till 30km/h i UPPFÖRBACKE, den stackar boxersexan skrek skona mig från detta pucko. _________________ Johan Sjölinder |
||
Jag tror faktiskt inte slipsen hade ett dugg med det att göra. ![]() |
||
Javla tjat om hur dåligt det är att köra på strippen.
Det är kul som fan, kostar inte mycket , är relativt säkert och tävlingsmoment finns kvar. Dessutom är det mycket mer tillgängligt för "gemene mannen" än bankörning med tanke på att det knappt finns någon bana i närheten av hufvudstaden...så låt dom köra. Förhoppningsvis blir dom mer interesserade av motorsporten som sådan och kanske tar steget fullt ut en vacker dag när dom har tillräckligt med stålar för att pallra sig till Mantorp och lär sig köra på bana. _________________ G o r a n A m c o f f |
||
En detalj med ljudet i BMW:n var att det lät som om det tog lång tid att byta växel jämfört med vissa som gjorde det på egen hand. AndersY, Eftersom vi är så trevliga och vill gasa under ordnade former så har myndigheterna i Jordbro sett till att få bort fartguppen på den rakan. ![]() Novan på bilden hade problem med greppet så han behövde 8,1s på sig till målet. BMW:n tog som lägst 8,8 sekunder på sig och hann komma upp i 129,4km/h. En inte helt okänd gul EVo VI var kvickast och körde 0-160 på 7,4s. Det tycker jag är godkänt för en "till och från jobbet-bil". ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Jag kanske uttryckte mig lite dumt. Jag tycker själv att strippenarrangemang är både underhållande samt en bra inkörsport till motorsporten. Trots det tycker jag att en CSL passar bättre på banan än på strippen. / Andreas _________________ A n d r e a s O t t o s s o n |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1161 besök totalt |