Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4571 besök totalt |
Kan kolla vad de utan FIA-godk. kostar i Tyskland. EDIT: Hos Sandtler kostar FIA-godk. system från 318 euro (mek.) till 518 euro (elektr,) för system till som kan användas i sport-, touring-, rally- och formel-bilar, skall det användas till formelbilar finns det ännu billigare system. De verkade inte ha några utan FIA. |
||||||||||||
Du vet inte också vilka som har det så? Alltså vilka märken ska man titta efter om man vill ha en båge som skruvas i bältesinfästningen så man inte behöver borra hål i karossen? _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||||||||
Perfekt, då kan du ju med minskad risk fortsätta att köra i kortärmat! ![]() ![]() ![]() Lite mer alllvarligt, så måste det ju vara mycket bättre ur skyddssynpunkt att köra med eldsläckningsanläggning i stället för en lös släckare. Det senare är väl mer för att rädda bilen, för inte tusan sitter man väl och pillar lös släckaren när det brinner i kupen? _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||||||||
Nja, eller för de som kör med större marginal. Nu gällde det här resonemanget bara mig som är lite fegare och tycker att det känns trevligare att köra på gränsen när man är väl skyddad. Är man skickligare förare än mig så kanske det inte heller är några problem, men jag har en tendens att inte precis vara helt ofelbar... ![]() ![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||||||||
LOL! ![]() Eller till och med för att släcka andra bilar, om min bil skulle börja brinna skulle jag i valet att rota fram en brandsläckare eller springa därifrån kuta så fort jag kunde under förutsättning att ingen sitter kvar i min bil. |
||||||||||||
Bara för E46 M3. |
||||||||||||
Vilka har till E46 M3 då? Sannolikheten att de borde ha till E30 är väl ganska hög tycker jag. _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||||||||
Wiechers och ACS har jag för mig. |
||||||||||||
Tack för det! Har mailat Wiechers! ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||||||||
Kolla www.heigo.de _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||||||||||
okej, om jag behåller Bamse (har inte bestämt mig än), så blir det en demonteringsbar halvbur med lite extra kanske (beror på hur mycket som går att göra utan att karva för mycket i inredningen). Troligen parat med ett par Sparco Evo stolar (de smala alltså, och med lite andra kuddar än standardversionen) - bälten har jag redan (även om de kanske borde uppgraderas när man ändå är i farten)....
_________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||||||||||
Det här med "lös" båge var ju kanonintressant! Det hade jag ingen aning om.
och det går alltså att montera in helt utan åverkan på klädsel osv... kanon! Undrar vad det ligger på i pris... Den du har johann är väl en "riktigt" monterad (dvs plattor i bilen osv)? Eller har du en som är bultad i befintliga fästen typ bältes- eller stolsinfästningar? _________________ ![]() |
||||||||||||
Min är skruvad i karossen med plattor här och där. |
||||||||||||
det finns även priser på www.heigo.de om man köper direkt från dem. det kräver lite klurande i deras tabeller för att fatta vilka som är bolt-on och vilka som kräver svetsning. Bara huvudbåge+2 bakåtsrävor kostar ca 300 Euro. Skall man ha tunnelsträvor och tvärsträva ca det dubbla. _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||||||||||
Eftersom jag själv byggde klart min räcer i år så vet jag att det springer på rejält i pengar, därav att folk kanske drar sig för utläggen kanske?
* Bur plus svetsjobb (inkl trasigt golv) 10.000:- * Corbeu kevlar stol + Luke 6p bälte 7.000:- * Komplett förarutrustning 9600:- * Säkerhetsbrytare + kabel + wire osv. 800:- * Huv lås 4 st 2pack @ 160 640:- * Vaddering bur 200:- * Brandvägg i bil + skum ca 500:- Summa = drygt 30.000:- !!! _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4571 besök totalt |