| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
Såld: BMW 130i 2007
|
4860 besök totalt |
|
Såld: BMW 130i 2007
Någon som behöver en mer praktisk bil nu när säsongen närmar sig sitt slut? BMW130i är en bil som både är kul att köra och med 5 dörrar är den förvånandsvärt praktisk. Denna kan ni övertyga frugan att köpa
Litet data om bilen: Har gått 3800 mil Utrustning (utöver standardutrustning för 130i som stereo, elhissar mm mm): 337 M sportpaket - Tyg/Sensatec Flashpoint Svart/Svart - M Sportchassi - Sportstolar - M Lädersportratt - Interiörlister Aluminium Glaciärsilver - Innertak i antracit - Instegslister med M-emblem - M fotstöd (förarsidan) - M aerodynamikpaket - Shadowline högglans - M lättmetallfälgar Dubbeleker 107, 17 tum (m Toyo T1R sommardäck) Alpinvit 320 Utan modellbeteckning 249 Multifunktionsratt 540 Farthållare 5DC Bakre nackstöd fällbara 441 Rökarpaket 534 Klimatautomatik 522 Xenonstrålkastare 470 Barnstolsfästen ISOFIX 420 Solskyddsrutor bak (om man tittar på BMW's paket innebär detta hela Advantage och Dynamic paketen och i stort sett hela Comfort paketet (där mugghållare, armstöd fram och regnsensor saknas)). Avtagbar Westfalia dragkrok monterad våren 2008 Övriga tillbehör: Stänkskydd fram och bak Gummimattor City Antracit Motorvärmare med kupeuttag Matta för bagageutrymmet M Mobility system II Proxel elektromagnetisk parkeringssensor (=osynlig utifrån!) Övrigt som kan köpas till bilen eller säljas löst: OZ Racing Ultraleggera 8x17 ET40 - perfekt till R-däcken
BBS RX 8x17 med Toyo T1R 225/45/17 (m Nokian Hakkapelitta 4 i mkt bra skick) M3 replika fälgar 8x17 ET38 med ett antal Bridgestone RE540S 235/40/17 som duger för någon banträff Garantier: Nybilsgaranti till 2008-09-29 Vagnskadegaranti till 2009-09-29 Fri service till 2009-09-29 Rostskyddsgaranti till 2018... Pris: 235.000:- Ev. byte BMW 323 e46
Mobil: 076-2109114 Epost:orjan dot carlborg at swipnet dot se _________________
|
||
|
|
||
|
Re:
Jag är inte så ledsen om det dröjer litet med försäljningen, då den inte direkt är tråkig att köra Känns dock onödigt med både denna och en racebil, så jag testar att se om någon är intresserad av denna...
Visst hade du standardchassi på din? Jag fick låna en 116i (med standardchassi) när jag hade min bil inne på BMW och det är otroligt vilken skillnad 1k2 chassit gör för bilens vägegenskaper. Standardchassit kändes konstigt avstämt med mjuka fjädrar och hårda dämpare och därför blev gången svajig och stötig på samma gång. Nu när jag fått smak på bättre skulle jag inte kunna tänka mig en 1'a utan uppdaterat chassi även för vanlig körning Du får komma förbi och testa någon gång
_________________
|
||
|
Verkar inte som det finns något intresse för bilen inkl uppdateringar - man får rätt så mycket för pengarna om jag får säga det själv
Stereon är lätt att ta ut redan nu för återställande till original på några timmar. Har semester i Juli och om den inte är såld då så sätter jag tillbaka M-sport chassi & tar ur Quaifen för försäljning till en bredare publik
_________________
|
||
|
Re:
Har nu uppdaterat första inlägget med litet fler bilder - bla hur bilen ser ut med AEZ fälgar samt bilder på litet olika detaljer i inredningen. Vill ni se ngt mer är det bara att säga till
För att indikera bilens prestanda har jag i år kört på 1.37 tider på Mantorp och 1.20 på Gelleråsen. Bilen har betydligt mer potential än så med en erfaren förare bakom ratten
_________________
|
||
|
Uppdaterat med en ny bild.
Litet har hänt: - Bilen står nu på Toyo T1R på original M-sport fälgar - Hakka 4 vinterdäck sitter på BBS RX fälgar. - original M-sport chassi sitter på plats istället för 1k2. - Nya bromsbackar fram - Bilen har nu originalstereo - Priset är uppdaterat Har bokat tid för urmontering av LSD'n, så om ngn är intresserad av köp/byte så passa på innan, för om man skall köra bana/konbana så behövs denna
_________________
|
||
|
|
||
|
Re:
Marknaden verkar rätt så död för närvarande, så du kan sitta lungt i båten Tror inte det svala intresset beror på priset - det går idag knappt att få hem en 130i M-sport med liknande utrustning från Tyskland för de pengar jag har den ute för och då har man fortfarande Nybilsgaranti, Vagnskadegaranti och Fri service på denna
_________________
|
||
![]() |
SÄLJES
Såld: BMW 130i 2007
|
4860 besök totalt |
