Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
Såld: BMW 130i 2007
4860 besök totalt
Örjan Carlborg
Uppsala
Här sen Maj 2006
Inlägg: 607


Trådstartare
Såld: BMW 130i 2007

Någon som behöver en mer praktisk bil nu när säsongen närmar sig sitt slut? BMW130i är en bil som både är kul att köra och med 5 dörrar är den förvånandsvärt praktisk. Denna kan ni övertyga frugan att köpa










Litet data om bilen:

Har gått 3800 mil

Utrustning (utöver standardutrustning för 130i som stereo, elhissar mm mm):
337 M sportpaket
- Tyg/Sensatec Flashpoint Svart/Svart
- M Sportchassi
- Sportstolar
- M Lädersportratt
- Interiörlister Aluminium Glaciärsilver
- Innertak i antracit
- Instegslister med M-emblem
- M fotstöd (förarsidan)
- M aerodynamikpaket
- Shadowline högglans
- M lättmetallfälgar Dubbeleker 107, 17 tum (m Toyo T1R sommardäck)
Alpinvit
320 Utan modellbeteckning
249 Multifunktionsratt
540 Farthållare
5DC Bakre nackstöd fällbara
441 Rökarpaket
534 Klimatautomatik
522 Xenonstrålkastare
470 Barnstolsfästen ISOFIX
420 Solskyddsrutor bak
(om man tittar på BMW's paket innebär detta hela Advantage och Dynamic paketen och i stort sett hela Comfort paketet (där mugghållare, armstöd fram och regnsensor saknas)).

Avtagbar Westfalia dragkrok monterad våren 2008

Övriga tillbehör:
Stänkskydd fram och bak
Gummimattor City Antracit
Motorvärmare med kupeuttag
Matta för bagageutrymmet
M Mobility system II
Proxel elektromagnetisk parkeringssensor (=osynlig utifrån!)

Övrigt som kan köpas till bilen eller säljas löst:
OZ Racing Ultraleggera 8x17 ET40 - perfekt till R-däcken
BBS RX 8x17 med Toyo T1R 225/45/17 (m Nokian Hakkapelitta 4 i mkt bra skick)
M3 replika fälgar 8x17 ET38 med ett antal Bridgestone RE540S 235/40/17 som duger för någon banträff

Garantier:
Nybilsgaranti till 2008-09-29
Vagnskadegaranti till 2009-09-29
Fri service till 2009-09-29
Rostskyddsgaranti till 2018...

Pris: 235.000:-

Ev. byte BMW 323 e46

Mobil: 076-2109114 Epost:orjan dot carlborg at swipnet dot se

_________________
Citera
Örjan Carlborg
Uppsala
Här sen Maj 2006
Inlägg: 607


Trådstartare
Uppdaterat med pris

_________________
Citera
Stephan B
Åkersberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 381



Du kanske ska uppdatera med miltal också

_________________
M v h
Stephan Berglund
BMW M3 E36 -97
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11968



Det här hade jag missat, behåll ögonstenen istället Örjan thumbs up

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Örjan Carlborg
Uppsala
Här sen Maj 2006
Inlägg: 607


Trådstartare
Re:

Stephan B skrev:
Du kanske ska uppdatera med miltal också


Fixat thumbs up

_________________
Citera
Örjan Carlborg
Uppsala
Här sen Maj 2006
Inlägg: 607


Trådstartare
Re:

bmw130 skrev:
Det här hade jag missat, behåll ögonstenen istället Örjan thumbs up


Jag är inte så ledsen om det dröjer litet med försäljningen, då den inte direkt är tråkig att köra Känns dock onödigt med både denna och en racebil, så jag testar att se om någon är intresserad av denna...

Visst hade du standardchassi på din? Jag fick låna en 116i (med standardchassi) när jag hade min bil inne på BMW och det är otroligt vilken skillnad 1k2 chassit gör för bilens vägegenskaper. Standardchassit kändes konstigt avstämt med mjuka fjädrar och hårda dämpare och därför blev gången svajig och stötig på samma gång. Nu när jag fått smak på bättre skulle jag inte kunna tänka mig en 1'a utan uppdaterat chassi även för vanlig körning Du får komma förbi och testa någon gång

_________________
Citera
Örjan Carlborg
Uppsala
Här sen Maj 2006
Inlägg: 607


Trådstartare
thumbs up

_________________
Citera
Örjan Carlborg
Uppsala
Här sen Maj 2006
Inlägg: 607


Trådstartare
Verkar inte som det finns något intresse för bilen inkl uppdateringar - man får rätt så mycket för pengarna om jag får säga det själv Stereon är lätt att ta ut redan nu för återställande till original på några timmar. Har semester i Juli och om den inte är såld då så sätter jag tillbaka M-sport chassi & tar ur Quaifen för försäljning till en bredare publik

_________________
Citera
Örjan Carlborg
Uppsala
Här sen Maj 2006
Inlägg: 607


Trådstartare

_________________
Citera
DanneE
Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 264



Testa att uppdatera med lite mer bilder på åket.

Tex. hur den ser ut inuti?

_________________
/Daniel Eklund
Citera
Örjan Carlborg
Uppsala
Här sen Maj 2006
Inlägg: 607


Trådstartare
Re:

DanneE skrev:
Testa att uppdatera med lite mer bilder på åket.

Tex. hur den ser ut inuti?


Har nu uppdaterat första inlägget med litet fler bilder - bla hur bilen ser ut med AEZ fälgar samt bilder på litet olika detaljer i inredningen. Vill ni se ngt mer är det bara att säga till

För att indikera bilens prestanda har jag i år kört på 1.37 tider på Mantorp och 1.20 på Gelleråsen. Bilen har betydligt mer potential än så med en erfaren förare bakom ratten

_________________
Citera
Örjan Carlborg
Uppsala
Här sen Maj 2006
Inlägg: 607


Trådstartare
Lyfter igen - den gick helt OK på Anderstorp med

_________________
Citera
Örjan Carlborg
Uppsala
Här sen Maj 2006
Inlägg: 607


Trådstartare
Uppdaterat med pris utan LSD och Intrax. Nu är det billigt för en så ny bil med dessa prestanda

_________________
Citera
Örjan Carlborg
Uppsala
Här sen Maj 2006
Inlägg: 607


Trådstartare
Ingen som söker ny bil att köra på BMWSC träffen på Knutan - två dagar med mycket köra och trevligt umgänge

_________________
Citera
Örjan Carlborg
Uppsala
Här sen Maj 2006
Inlägg: 607


Trådstartare
Kan tänka mig byte mot tex bakhjulsdriven banbil eller nyare bil typ Porsche 911/Boxster, Speedster, Elise/Exige eller liknande. Är du sugen på bilen och har ngt förslag, hör av dig

_________________
Citera
Örjan Carlborg
Uppsala
Här sen Maj 2006
Inlägg: 607


Trådstartare
Uppdaterat med en ny bild.

Litet har hänt:
- Bilen står nu på Toyo T1R på original M-sport fälgar - Hakka 4 vinterdäck sitter på BBS RX fälgar.
- original M-sport chassi sitter på plats istället för 1k2.
- Nya bromsbackar fram
- Bilen har nu originalstereo
- Priset är uppdaterat

Har bokat tid för urmontering av LSD'n, så om ngn är intresserad av köp/byte så passa på innan, för om man skall köra bana/konbana så behövs denna

_________________
Citera
Örjan Carlborg
Uppsala
Här sen Maj 2006
Inlägg: 607


Trådstartare
Quaife nu urmonterad och priset korrigerat. Nya bromsbackar även bak

_________________
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11968



Du får inte sälja ännu Örjan, vi hade ju en deal thumbs up

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Örjan Carlborg
Uppsala
Här sen Maj 2006
Inlägg: 607


Trådstartare
Re:

bmw130 skrev:
Du får inte sälja ännu Örjan, vi hade ju en deal thumbs up


Marknaden verkar rätt så död för närvarande, så du kan sitta lungt i båten Tror inte det svala intresset beror på priset - det går idag knappt att få hem en 130i M-sport med liknande utrustning från Tyskland för de pengar jag har den ute för och då har man fortfarande Nybilsgaranti, Vagnskadegaranti och Fri service på denna

_________________
Citera
Örjan Carlborg
Uppsala
Här sen Maj 2006
Inlägg: 607


Trådstartare
Mantorp med BMWSC i helgen - någon som är sugen på ny bil

_________________
Citera
Örjan Carlborg
Uppsala
Här sen Maj 2006
Inlägg: 607


Trådstartare
Nytt på pris och nytt bytesförslag

_________________
Citera
SÄLJES
Såld: BMW 130i 2007
4860 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande