Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Fabriksnya motorer till vinterns bygge..
2 besök senaste veckan (4716 totalt)
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356


Trådstartare
S: Fabriksnya motorer till vinterns bygge..

Zetec 2.0 blacktop motor -04, s.k crate-engine.
Helt nya. Automat. Komplett med insug, grenrör, vatten pump etc.



Pris: pga den låga dollarn, nu 15000:-

GM Ecotec Z22SE/L61 crate-engine.
Helt nya. Automat. Komplett med insug, grenrör, vatten pump etc.

Pris: 17500:-

Har fått OK med Dude ang annonsen.

Pm eller mail på info@hpmotor.se

_________________
Håkan Persson
Citera
Jesper L
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 493



Är det något speciellt med denna motorn i och med att den är från en automat?

Blir det mycket klydd att använda den till en manuell bil?

_________________
Jesper Leidig

Skoda Octavia 1,6 -99
Harley Davidsson Sportster 1200 Sport
Vespa Touring 150cc 1961
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356


Trådstartare
Hallo!

Nej, inga problem, det är bara ett svänghjul som behövs.
Det bästa är väl ett nytt från tex Burton, dom har ju lätta och fina..
Annars finns det på skroten, helst från en 1800, dom är betydligt lättare.

Trött på Crossflow?

/Hp

_________________
Håkan Persson
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356


Trådstartare
Har även några vinkel åttor..
1 st GM Vortech 6200 (420 hk) Finns hemma.
4 st GM Vortech 5300 (300 hk) Finns hemma.

5 st GM Ecotec 4 cyl Z22SE/L61 (147 hk)

Alla motorer är fabriksnya!!!

/Hp

_________________
Håkan Persson
Citera
Stephan B
Åkersberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 381



Re:

old blue oval skrev:
Har även några vinkel åttor..
1 st GM Vortech 6200 (420 hk) Finns hemma.
4 st GM Vortech 5300 (300 hk) Finns hemma.

5 st GM Ecotec 4 cyl Z22SE/L61 (147 hk) Kommer i slutet av april..

Alla motorer är fabriksnya!!!

/Hp


Vad kostar en Z22SE?

_________________
M v h
Stephan Berglund
BMW M3 E36 -97
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356


Trådstartare
Ecotec Z22SE 18750:-

_________________
Håkan Persson
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356


Trådstartare
Kan tänka mig byte mot racepryttlar till Escort MkI.
Quaifelåda, bakaxel med LSD, stålvev till XF etc..

_________________
Håkan Persson
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356


Trådstartare
Nya motorer och priser! thumbs up

_________________
Håkan Persson
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356


Trådstartare
thumbs up

_________________
Håkan Persson
Citera
Markus_SWE
Motala
Här sen Apr 2007
Inlägg: 397



Pris på GM motorerna ?

_________________
Markus Jonsson
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356


Trådstartare
Re:

Markus_SWE skrev:
Pris på GM motorerna ?

17500:-

_________________
Håkan Persson
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356


Trådstartare
Upp.
Det blir inte billigare.. thumbs up

_________________
Håkan Persson
Citera
SÄLJES
S: Fabriksnya motorer till vinterns bygge..
2 besök senaste veckan (4716 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande