| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bakåtsträvor
|
1426 besök totalt |
|
Vi har 44 eller 45 i huvudbågen sen är bakåtsträvorna 40mm, då har du godkänt mått på din båge!! godset är 2,5 mm i huvudbågen sen tror jag att det är 2mm i strävorna, kan mätta när jag kommer hem.
//Robban _________________ R Malmström MSCC |
||
|
|
||
|
Jag tror inte att detta stämmer, enligt bilsportsförbundet så säger dom så här.
SVENSKA BILSPORTFÖRBUNDET - Tekniska Regler (TR) - TR Tekniska Regler.doc - Utgåva: Februari 2007/2 Sidan 29 av 36 c 2007 SVENSKA BILSPORTFÖRBUNDET TR 5.8.3.3 Materialspecifikationer: Endast rör med cirkulär sektion är tillåtna. Specifikationer på användbara rör: Min materialkvalité Min sträckgräns Min dimension i mm Används till ........................................ Kalldragna sömlösa olegerade stålrör, Innehållande max 0,3% kol 350 N/mm2 45 alt 1,75" X 2,5 alt 0,095" eller 50 alt 2,0" X 2,0 alt 0,083" Huvudbågen eller längsgående huvud- båge ........................................ _________________ R Malmström MSCC |
||
|
Re:
Jag kanske inte fattar riktigt, men detta gäller väl endast huvudbågen? Där har jag 50mm X 2,0 (ev. 2,5mmm minns inte riktigt). om jag har 32 X 2,5 i bakåtsträvorna så borde det väl räcka? _________________ Carl Wrangel MK Indy Familjekombi Mondeo Golf 1,6 FSI |
||
|
din huvudbåge är ju godkännd men om du ska ha den godkännd, så måste du minst använda 38mm till baksträvorna och det måste hel svetsas med antingen mig eller tig.
För övriga delar på skyddsburen Kalldragna sömlösa olegerade stålrör, innehållande max 0,3% kol 350 N/mm2 38 alt 1,5" X 2,5 alt 0,095" eller 40 alt 1,6" X 2.0 alt 0,083" //Robban _________________ R Malmström MSCC |
||
|
Re:
Det blev svarat fort men fel, skulle varit 38mm. Måste bakåtsträvorna vara svetsade i chassit eller kan man bulta dit dem? _________________ Carl Wrangel MK Indy Familjekombi Mondeo Golf 1,6 FSI |
||
|
Re:
2.0 L Pinto. För tillfället i bitar men med lite flyt så dyker de beställda prylarna upp i veckan och sen skall den sättas ihop. Tänkte köra MGCC KM så de blir väl roadsport A. Lär väl även bli HMS KM på Knutstorp. Då får jag väl lägga upp en tråd. Skall ta ett gäng bilder först. _________________ Carl Wrangel MK Indy Familjekombi Mondeo Golf 1,6 FSI |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Bakåtsträvor
|
1426 besök totalt |