Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Mina vänner o jag, konvojdrift thru Adenauer Forst i helgen.
2747 besök totalt
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare

http://www.youtube.com/watch?v=WG9stBumF6E

Lidköping
Här sen Aug 2005

Den va fin den , G! thumbs up

Du fick uppställt fint i Bergwerk också, när jag o Öisten ville förbi i nya M3:an.
Trodde ett tag att du skulle snurra runt din egen axel, eller hur det nu va!!

Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Kom att tänka på ett citat använt inom organisationen HWMR (Hey, wait for me Racing).

"If you spin often enough, sooner or later you will hit an apex."

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Det var ett underhållande klipp! thumbs up

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Du får öva upp dina kamrater Göte!

stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Re:

BTG skrev:
Du får öva upp dina kamrater Göte!

Faktum är att de gjort jätteframsteg. Det började för några år sedan, då skulle de aldrig ens vågat tänka sig tanken att ens försöka med det på ringen, nu i helgen släppte det för dom båda, riktigt kul faktiskt.

Vi verkar bara ha fastnat på fim, ingen av oss som aggerat med kamera, inte heller någon som vi känner

Jag har under hela förra året försökt få dom att prova, men icke, vi har åkt i min bil, vi har åkt i deras bil osv, men de kunde inte förmå sig. Därefter har de börjat gå driftkurser(jag e självlärd )Till trots att de kört ett helt gäng på Pappenburgs drifträning och de således får till det på GP banor nu på senare tid var det svårt mentalt på ringen för dom. Det var bara den mentala biten som saknades.

De va så kul för vi pratade om det att nu måste det ske. Faktum är att de frågade vart de då skulle våga sig på att testa med minst risk för olycka. Mitt förslag var ice curve, lagom långsam, uppför, så det stoppar fort om de tappar den, samt att armcro e relativt långt bort här. Sagt o gjort, Icecurve, äntligen släppte Steve ut den, och skräcken var borta
Andy kom igång samma dag, lite senare samma dag. För vissa är den mentala biten på ringen lite större än andra, men nu har de ju en helt annan behållning av ringen, står aldrig i depån och har tråkigt när de regnar längre, dock driftar de på gatdäck och corsa, men nog snart oxå på slitna cup däck

Faktiskt jäkligt kul att se, nu åker de runt överallt och bara driftar på ringen, innan tyckte de att jag var galen och kunde inte tänka sig göra samma sak. Detta e ju bara ett klipp, vi åkte ju runt massor, så nog fick de till många fina överallt thumbs up

Min personliga nya favorit e Berescheid och Escbach ner mot brunchen 1, ingen förväntar sig att man ska komma på bredden ner från Esbach ner till brunchen 1. Men ALLA förväntar sig att man ska komma brett i AF, Bergwerk eller Brunchen 1 och 2, de e så givet, uppenbat tråkigt av det skälet faktisk, i övrigt kul ändå.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Gaute, jag ställer ju så gärna upp som fotograf om du betalar resan, ölen, maten, fixar barnvakt och nåt kul åt frun då jag är borta.
Jag kan dra några roliga skämt som bonus också.

Konvojdrifting - kul ny term thumbs up

J Blank
Stockholm
Här sen Maj 2007

Ett litet citat...

"Livet blir så mycket roligare om man styr bilen genom att titta ut i sido rutan"

Lev väl..

Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:

Vi verkar bara ha fastnat på fim, ingen av oss som aggerat med kamera, inte heller någon som vi känner

Jodå, Steve fastnade faktiskt i en hel sekvens i T13!

och visst är det en gnutta driftvinkel på dig här i Wippermann?!

OT: Tack för en kanontrevlig "sista" helg på Ringen! thumbs up

Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

Christian Eick skrev:

OT: Tack för en kanontrevlig "sista" helg på Ringen! thumbs up

Det tror jag så mkt jag vill på !!

Citera
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005

Ja där missa man något, jag pratade med Blystad några dagar innan om o åka ner men det var en aning sent påkommet då tyvärr. Du får allt smyga ifrån nån helg framöver iaf Gaute så vi kan rendezvousa o ta lite bilder

/MVH

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Kan vi inte ses allihopa nästa vecka på ringen

bara skoja

Ska på AA möte nu mot ringen körning. Hej mitt namn e Gaute.......jag har kört igen . (alla övriga i gruppen som sitter med) Hej gaute........

stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Re:

J Blank skrev:
Ett litet citat...

"Livet blir så mycket roligare om man styr bilen genom att titta ut i sido rutan"

Lev väl..

Skulle inte din far ner med bilen och ställa in den i garaget denna helg?. Patrick från Göteborg ställde in sin GT3a.

Göteborg
Här sen Jun 2005

Jag har oxo drifting som lite extra glädje här i livet... brukar roa mig åt det i alla rondeller dom byggt här omkring gbg men jag har bara kört gatdäck innan... hur gör ni med R-däcken?
Ni driftar bara när det är blött eller?

(får på mina första R-däck om nån vecka så jag vet inte hur lätta dom är att få loss med 321hk)

BTW
Glädje = (driftvinkel * driftsträcka) + hastigheten

/Magnus

Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Re:

SnAjDaRen skrev:
Jag har oxo drifting som lite extra glädje här i livet... brukar roa mig åt det i alla rondeller dom byggt här omkring gbg men jag har bara kört gatdäck innan... hur gör ni med R-däcken?
Ni driftar bara när det är blött eller?

(får på mina första R-däck om nån vecka så jag vet inte hur lätta dom är att få loss med 321hk)

BTW
Glädje = (driftvinkel * driftsträcka) + hastigheten

/Magnus

Det är inga som helst svårigheter att drifta med r-däck på torrt, bara väldigt dyrt. Klart att powerdrifta e ju lite svårare med 60hk än 700+, men det finns ju annan drifting än powerdrift. Så det går lätt oavsett hk, särskilt på ringen.
Ha så skoj

Stockholm
Här sen Maj 2007

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
J Blank skrev:
Ett litet citat...

Lev väl..

Skulle inte din far ner med bilen och ställa in den i garaget denna helg?. Patrick från Göteborg ställde in sin GT3a.

Bilen står nu på transport till ringen och han flyger ner på Lördag och ställer in den i garaget och passar samtidigt på att köra lite på Söndag..

Tack för all hjälp..

Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Hittade några kort på Ringers.

Här hittade jag dom.
http://nurburgring.5h4k.co.uk/

Nürburgring
2747 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande