Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2747 besök totalt |
Mina vänner o jag, konvojdrift thru Adenauer Forst i helgen.
http://www.youtube.com/watch?v=WG9st _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Den va fin den , G!
![]() Du fick uppställt fint i Bergwerk också, när jag o Öisten ville förbi i nya M3:an. Trodde ett tag att du skulle snurra runt din egen axel, eller hur det nu va!! ![]() ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Re:
Faktum är att de gjort jätteframsteg. Det började för några år sedan, då skulle de aldrig ens vågat tänka sig tanken att ens försöka med det på ringen, nu i helgen släppte det för dom båda, riktigt kul faktiskt. Vi verkar bara ha fastnat på fim, ingen av oss som aggerat med kamera, inte heller någon som vi känner Jag har under hela förra året försökt få dom att prova, men icke, vi har åkt i min bil, vi har åkt i deras bil osv, men de kunde inte förmå sig. Därefter har de börjat gå driftkurser(jag e självlärd ![]() De va så kul för vi pratade om det att nu måste det ske. Faktum är att de frågade vart de då skulle våga sig på att testa med minst risk för olycka. Mitt förslag var ice curve, lagom långsam, uppför, så det stoppar fort om de tappar den, samt att armcro e relativt långt bort här. Sagt o gjort, Icecurve, äntligen släppte Steve ut den, och skräcken var borta ![]() Andy kom igång samma dag, lite senare samma dag. För vissa är den mentala biten på ringen lite större än andra, men nu har de ju en helt annan behållning av ringen, står aldrig i depån och har tråkigt när de regnar längre, dock driftar de på gatdäck och corsa, men nog snart oxå på slitna cup däck ![]() Faktiskt jäkligt kul att se, nu åker de runt överallt och bara driftar på ringen, innan tyckte de att jag var galen och kunde inte tänka sig göra samma sak. Detta e ju bara ett klipp, vi åkte ju runt massor, så nog fick de till många fina överallt ![]() Min personliga nya favorit e Berescheid och Escbach ner mot brunchen 1, ingen förväntar sig att man ska komma på bredden ner från Esbach ner till brunchen 1. Men ALLA förväntar sig att man ska komma brett i AF, Bergwerk eller Brunchen 1 och 2, de e så givet, uppenbat tråkigt av det skälet faktisk, i övrigt kul ändå. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Gaute, jag ställer ju så gärna upp som fotograf om du betalar resan, ölen, maten, fixar barnvakt och nåt kul åt frun då jag är borta.
![]() Jag kan dra några roliga skämt som bonus också. Konvojdrifting - kul ny term ![]() ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Re:
Jodå, Steve fastnade faktiskt i en hel sekvens i T13! ![]() ![]() ![]() och visst är det en gnutta driftvinkel på dig här i Wippermann?! ![]() OT: Tack för en kanontrevlig "sista" helg på Ringen! ![]() ![]() ![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
Ja där missa man något, jag pratade med Blystad några dagar innan om o åka ner men det var en aning sent påkommet då tyvärr. Du får allt smyga ifrån nån helg framöver iaf Gaute så vi kan rendezvousa o ta lite bilder
![]() /MVH _________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||||
Kan vi inte ses allihopa nästa vecka på ringen
![]() bara skoja ![]() Ska på AA möte nu mot ringen körning. Hej mitt namn e Gaute.......jag har kört igen ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Re:
Skulle inte din far ner med bilen och ställa in den i garaget denna helg?. Patrick från Göteborg ställde in sin GT3a. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Jag har oxo drifting som lite extra glädje här i livet... brukar roa mig åt det i alla rondeller dom byggt här omkring gbg
![]() Ni driftar bara när det är blött eller? (får på mina första R-däck om nån vecka så jag vet inte hur lätta dom är att få loss med 321hk) BTW Glädje = (driftvinkel * driftsträcka) + hastigheten /Magnus |
||||
Re:
Det är inga som helst svårigheter att drifta med r-däck på torrt, bara väldigt dyrt. Klart att powerdrifta e ju lite svårare med 60hk än 700+, men det finns ju annan drifting än powerdrift. Så det går lätt oavsett hk, särskilt på ringen. Ha så skoj ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Re:
Bilen står nu på transport till ringen och han flyger ner på Lördag och ställer in den i garaget och passar samtidigt på att köra lite på Söndag.. Tack för all hjälp.. ![]() _________________ Johan Blank NS BTG 8,00 BMW M3 ![]() |
||||
_________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2747 besök totalt |