Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2 5889 besök totalt |
Haha, jo är väl en bit ner där iof ![]() Ja nåt sånt är det nog. Många säger grus är tuffast/osv men en så snabb och smal asfaltssträcka är klart mindre förlåtande för misstag. På grus kan man "ta om" om det blir lite tosigt. _________________ Daniel Steiner |
||
samt att man inte hinner ta en fika paus innan man lander igen.. hinner man ju om man känner för att åka utanför denna asfalts sträcka ![]() _________________ Norss Ulf |
||
OJ vad smalt det var i många partier..
Vad som imponerar mest tycker jag är dom tok sena inbromsningarna och det oerhörda greppet. Det ser ut som det går fullt precis nästintill "chikanerna" av utställda tunnorna ![]() bara nån meter innan tunnorna ställer han sig på bromsen och smiter galant imellan. Mer filmer av denna kaliber uppskattas ![]() Ha nu en trevlig helg / Mvh Mathias _________________ Mathias Hellqvist |
||
_________________ Johan Liedholm Ford Fiesta -06 VW ID3 |
||
Tjena boys!
Galen film, kul när någon lyckas fånga känslan av att sitta inne i bilen. ![]() Men jag håller inte med om att kartläsaren blir rädd eller stressad, de har förmodligen kört sträckan tre gånger innan för att bygga sina noter. Det låter förbannat mycket inne i bilarna och det är inte så konstigt att han har hög röst, och att han till exempel "skriker" LoOSE LoOSE LoOSE, eller COME BACK betyder bara att de vet exakt vad Nesbitt garanterat behöver höra i noterna. Han har förmodligen åkt av för många gånger på rullgrus... När en kartläsare i den här kalibern frångår noterna, åker de av. Fantastiskt teamwork och bra kört av Nesbitt! BTW, om Imprezan är omtyckt av en del i Sverige. Men det är inget jämfört med Storbrittanien. Jag var på RAC en gång där en parkering uppe i skogen var helt blå. P-vakterna uppskattade att det var någonstans mellan 500 och 600 Imprezor på samma parkering. Jag har aldrig sett så många 22B samtidigt. ![]() _________________ Sven Wesley (aka Duva) |
||
och jag som tyckte detta var det västa jag sett
![]() |
||
Väcker liv i en gammal tråd här...
Men den passar bra till rubriken. Varning för fula ord. ![]() En Vauxhall Nova kör i kapp en Subaru. http://www.youtube.com/watch?v=E6rY1 _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||
Någon har kommenterat på youtube att nesbitt är halvdöv, (nedsatt på ett öra och heldöv på andra).
Nog därför det går så fort ![]() ![]() _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||
De har ju inte så hög effekt, ca 300hk. MEN vridet är ju närmare 6-700nm. ![]() om det blir s2000 bilar eller vad det sagts lär det bli lite annan körstil. _________________ Jimmy Hedlund Bruksbil: Volvo V70R AWD -04 | 300hk/400nm Banbil: Volvo 740 TURBO -88 | ???hk/???nm |
||
och då är det bara EN sträcka! Vore intressant och höra hur han låter efter en hel tävling. ![]() _________________ Robert Briby ______________________________________ pugaction.se |
||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2 5889 besök totalt |