| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Broms kylning?
|
1811 besök totalt |
|
Broms kylning?
Har en BMW M3 e36 som jag byggt nya bromsar på, har 350 mm bromskivor, och 6 kolvs porsche ok monterat. Har flyttat hela bromspaketet ca 10 mm in (mot fjäderbenet). Beskrev lite ovan pga av att jag söker lite hjälp angående bromskylning, någon som har någon ide? kan man köpa färdiga "sköldar" av någon till dessa skivor ok? Mvh Pär per_sundh@hotmail.com _________________ Pär Sundh |
||
|
Lägg upp en bild på sakerna (från baksidan/insidan av bromsskivan) så blir det kanske lite enklare ge förslag. Om du känner dig osäker på var du ska hämta luften etc så sök runt lite i forumet - här finns rätt mycket skrivet.
|
||
|
Jag klurar lite på detta till min bil också. Problemet verkar vara att jag inte har utrymme för att dra en slang så att den kommer rakt "innifrån" hjulhuset. Jag måste gå in genom innerskärmen i framkant och då känns det som att slangen kommer klämmas mellan däcket och innerskärmen vid fullt rattutslag.
För som jag fattat det vill man gärna dra slangen hela vägen fram till skivan? Det räcker väl knappast att bara "släppa ut" luften i hjulhuset. |
||
|
Re: Broms kylning?
Kolla i min biltråd bland de sista sidorna, en lösning som jag svetsat själv med lite plåt. Slang kopplas sedan från spoilern. Kanske du kan göra samma lösning? _________________ Patrik Skoog |
||
|
Tack för tipsen, kardanaxels broms kylning ser fin ut, får se om jag får tag i honom via Pm.
De som du har svetsat ser också trevliga ut, och det skulle jag nog kunna få ihopa. Fungerar de bra även om inte hela skivan är "täckt av" plåten? Mvh Pär _________________ Pär Sundh |
||
|
Re:
Det är inte det de handlar om primärt, bättre att få in luften i centrum av skivan, sen sköter de ventilerade skivorna resten. _________________ Patrik Skoog |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Broms kylning?
|
1811 besök totalt |