Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Broms kylning?
1811 besök totalt
per_sundh
Lund
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Broms kylning?

Har en BMW M3 e36 som jag byggt nya bromsar på, har 350 mm bromskivor, och 6 kolvs porsche ok monterat.
Har flyttat hela bromspaketet ca 10 mm in (mot fjäderbenet).
Beskrev lite ovan pga av att jag söker lite hjälp angående bromskylning, någon som har någon ide? kan man köpa färdiga "sköldar" av någon till dessa skivor ok?

Mvh Pär

per_sundh@hotmail.com

Lund
Här sen Feb 2003

Lägg upp en bild på sakerna (från baksidan/insidan av bromsskivan) så blir det kanske lite enklare ge förslag. Om du känner dig osäker på var du ska hämta luften etc så sök runt lite i forumet - här finns rätt mycket skrivet. thumbs up
Citera
per_sundh
Lund
Här sen Maj 2006

Trådstartare
hade gärna lagt upp bilder, men adapterna är skickade till eloxering, så jag kan inte montera på minst en vecka, tyvär

Arvika
Här sen Aug 2006

Kolla med kardanaxel här på forumet. Han hade iaf tuffa sköldar på gång. Vet dock inte om han kommit i mål än.

Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Moderator i ett av underforumen

Jag klurar lite på detta till min bil också. Problemet verkar vara att jag inte har utrymme för att dra en slang så att den kommer rakt "innifrån" hjulhuset. Jag måste gå in genom innerskärmen i framkant och då känns det som att slangen kommer klämmas mellan däcket och innerskärmen vid fullt rattutslag.

För som jag fattat det vill man gärna dra slangen hela vägen fram till skivan? Det räcker väl knappast att bara "släppa ut" luften i hjulhuset.

Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Re: Broms kylning?

per_sundh skrev:

Beskrev lite ovan pga av att jag söker lite hjälp angående bromskylning, någon som har någon ide? kan man köpa färdiga "sköldar" av någon till dessa skivor ok?

Kolla i min biltråd bland de sista sidorna, en lösning som jag svetsat själv med lite plåt. Slang kopplas sedan från spoilern. Kanske du kan göra samma lösning?

Lund
Här sen Maj 2006

Trådstartare
Tack för tipsen, kardanaxels broms kylning ser fin ut, får se om jag får tag i honom via Pm.

De som du har svetsat ser också trevliga ut, och det skulle jag nog kunna få ihopa.
Fungerar de bra även om inte hela skivan är "täckt av" plåten?

Mvh Pär

Här sen Apr 2005

Re:

per_sundh skrev:
De som du har svetsat ser också trevliga ut, och det skulle jag nog kunna få ihopa.
Fungerar de bra även om inte hela skivan är "täckt av" plåten?

Mvh Pär

Det är inte det de handlar om primärt, bättre att få in luften i centrum av skivan, sen sköter de ventilerade skivorna resten.

Broms kylning?
1811 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande