Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
vad händer med försäkring efter motorbyte
1 besök senaste veckan (2088 totalt)
streetrace_88
Finspång Östergötland
Här sen Dec 2004

Trådstartare

Hej,

om jag sätter dit en c20xe motor i min ascona byter bromsar . coh regbesiktar bilen vad händer med försäkringen ökar den??

Mvh Johan

Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Re: vad händer med försäkring efter motorbyte

streetrace_88 skrev:
Hej,

om jag sätter dit en c20xe motor i min ascona byter bromsar . coh regbesiktar bilen vad händer med försäkringen ökar den??

Mvh Johan

Du får kolla med något försäkringsbolag, exempelvis såna som försäkrar s.k. "entusiast"-fordon, typ http://www.bilsport-mc.com/

And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

På gamla bilar ska man nog inte räkna med att få ut några pengar öht... Jag har helförsäkring på min bil, men ser det mest som försäkring mot inbrott och skadegörelse.
Jag har tack och lov aldrig behövt utnyttja försäkringen, men misstänker att om det skulle röra sig om stöld eller ersättning vid allvarligare krock (med hög materialskada) skulle jag gissa att bolagen slår upp i en lista hur mycket en 30 år gammal bil är värd...

Försäkringsbolag är ju knappast kända för att värna om individen.
Citera
streetrace_88
Finspång Östergötland
Här sen Dec 2004

Trådstartare
men om man gör en regbes får försäkringsbolaget reda på det då via papper från bilprovningen

Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Re:

streetrace_88 skrev:
men om man gör en regbes får försäkringsbolaget reda på det då via papper från bilprovningen

Ja, vad är det du invänder mot? "men om" - jag förstår inte vad du menar.

Ring bolaget och fråga. Det kostar dig inget.

fridh
Stavanger Norge
Här sen Jul 2004

Re:

Anders Jeppsson skrev:
På gamla bilar ska man nog inte räkna med att få ut några pengar öht... Jag har helförsäkring på min bil, men ser det mest som försäkring mot inbrott och skadegörelse.
Jag har tack och lov aldrig behövt utnyttja försäkringen, men misstänker att om det skulle röra sig om stöld eller ersättning vid allvarligare krock (med hög materialskada) skulle jag gissa att bolagen slår upp i en lista hur mycket en 30 år gammal bil är värd...

Försäkringsbolag är ju knappast kända för att värna om individen.

du kan många gånger "skriva upp" bilens värde om man har dokumenterat det noga och skickar in papper och foton !

Niklas Rosell
Vingåker
Här sen Maj 2006

Min förra BMW 320i -86 reggad med volvomotor kvaddade jag för ett par vintrar sedan. Det gick på vagnskadan på helförsäkringen eftersom jag var ensam på vägen vid olyckstillfället.

Trygg-Hansa skötte det hela mycket snyggt. Han höll med om att den var tämligen unik och i osedvanligt fint skick. Jag fick 30000:- och behålla bilen. Det var inte direkt att jag gick plus på det men det känns som en rättvis värdering. Då hade jag inte gjort något tidigare för att skriva upp värdet och skickade inte in någon dokumentation.

Försäkringen kostade detsamma som för en vanlig 320i.

1 besök senaste veckan (2088 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande