Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (2088 totalt) |
vad händer med försäkring efter motorbyte
Hej, om jag sätter dit en c20xe motor i min ascona byter bromsar . coh regbesiktar bilen vad händer med försäkringen ökar den?? Mvh Johan _________________ Johan Fredlund Volvo 740 bytte gärna mot Opel Corsa A |
||
Re: vad händer med försäkring efter motorbyte
Du får kolla med något försäkringsbolag, exempelvis såna som försäkrar s.k. "entusiast"-fordon, typ http://www.bilsport-mc.com/ _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
På gamla bilar ska man nog inte räkna med att få ut några pengar öht... Jag har helförsäkring på min bil, men ser det mest som försäkring mot inbrott och skadegörelse.
Jag har tack och lov aldrig behövt utnyttja försäkringen, men misstänker att om det skulle röra sig om stöld eller ersättning vid allvarligare krock (med hög materialskada) skulle jag gissa att bolagen slår upp i en lista hur mycket en 30 år gammal bil är värd... Försäkringsbolag är ju knappast kända för att värna om individen. ![]() |
||
Re:
Ja, vad är det du invänder mot? "men om" - jag förstår inte vad du menar. Ring bolaget och fråga. Det kostar dig inget. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
Re:
du kan många gånger "skriva upp" bilens värde om man har dokumenterat det noga och skickar in papper och foton ! _________________ Oskar fridh rondellkrossarn |
||
Min förra BMW 320i -86 reggad med volvomotor kvaddade jag för ett par vintrar sedan. Det gick på vagnskadan på helförsäkringen eftersom jag var ensam på vägen vid olyckstillfället.
![]() Trygg-Hansa skötte det hela mycket snyggt. Han höll med om att den var tämligen unik och i osedvanligt fint skick. Jag fick 30000:- och behålla bilen. Det var inte direkt att jag gick plus på det men det känns som en rättvis värdering. Då hade jag inte gjort något tidigare för att skriva upp värdet och skickade inte in någon dokumentation. Försäkringen kostade detsamma som för en vanlig 320i. _________________ VW Golf Alltrack -20 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (2088 totalt) |