Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: BMW 525 TURBO Måste bort ! SÅLD
1971 besök totalt
Markus_SWE
Motala
Här sen Apr 2007
Inlägg: 397


Trådstartare
S: Bmw 525 TURBO Måste bort ! SÅLD

Det är dyrt med många bilar när man blir av med jobbet så denna måste tyvär bort

Helt färdig-byggd bara tuta och köra.

Lika bra att ta det dåliga direkt topp-packningen bör bytas men en 3mm MLS packning och en komplett m20b20 topp medföljer ! (Byts ev innan försäljning om jag hinner)

Fin i karossen och lacken förutom lite rost i dörren på passagerar sidan och rost under bakljusena och en repa på bakskärmen.

Utrustning:
El-hissar runt om.
El-speglar.
Taklucka.
Servo-styrning.

I övrigt standard.

Motor info:
original styrsystem.
Helt nytt fördelarlock.
Helt nya Tändkablar + Stift
Bosch 470cc spridare.
ARP Toppbult.
Någon Switscher turbo (stavning ) 50mm in 60mm ut. Fullt ladd vid 3400 varv.
PPF M20 turbogrenrör.
38mm dump.
38mm WG tial kopia.
Progressiv BTR 1-1.4 Med tryckmätare på.
535 lmm.
Helt ny koppling (tryckplatta, lamell, urtrampningslager)
Helt ny renoverad originaltopp.
Kina IC 45x30x76cm.
Boostcontroll i cupèn.
Laddtryck, oljetryck-mätare vattentemp från dahlhems.
Allt nytt.

Körs på E85.

Lamell-diff i mycket bra skick med helt ny castrol olja.

Nya brembo skivor fram med nya Mintex belägg.

Ser och känns jävligt fräsch i drivlina och i chassi i övrigt. Nya bussningar och stag i framvagnen.

17" RH fälgar 10 tum bak med 245/40 däck ca: 4-6mm och 8,5 tum fram med 235/40 med ca: 6mm i mönster. (Fälgarna skulle dock behöva en renovering)

Bilen har rullat 5 mil till besiktning utan turbo och ca:20 mil med turbo efter chassi och motor renovering och allt har funkar perfa.

Nyskattad och besiktad till Maj 09 !

Pris: 38000 kr BVSA ! Kan även säljas utan fälgar eller diff mm om så önskas.

Vid priställägg kan ett komplett MS 2,2 med färdig kabelhärva till M20 medfölja !

Ring gärna om ni undrar något 073-5981253

Mvh Markus

Kan ev ta en billigare bruksbil + pengar i byte!













_________________
Markus Jonsson
Citera
Markus_SWE
Motala
Här sen Apr 2007
Inlägg: 397


Trådstartare
Ingen som är sugen ? Kan göra lite på priset vid seriöst intresse thumbs up

_________________
Markus Jonsson
Citera
mrtn
Åkersberga
Här sen Jun 2005
Inlägg: 79



Lite sugen är man ju allt..

Frågan är dock hur bra den funkar vid "bruksanvändning". Dvs 2-3 mil om dagen.

_________________
Martin Sandin | - bil-lös, arbetslös, hopplös. | mrtnfoto.se
Citera
Ramzon
Trollhättan/Sjuntorp
Här sen Dec 2007
Inlägg: 5



Uppskattad effekt/vikt?

_________________
Sebastian Larsson
Citera
Markus_SWE
Motala
Här sen Apr 2007
Inlägg: 397


Trådstartare
Re:

mrtn skrev:
Lite sugen är man ju allt..

Frågan är dock hur bra den funkar vid "bruksanvändning". Dvs 2-3 mil om dagen.


Jag använder den nu ca 5 mil om dagen

_________________
Markus Jonsson
Citera
Markus_SWE
Motala
Här sen Apr 2007
Inlägg: 397


Trådstartare
Re:

Ramzon skrev:
Uppskattad effekt/vikt?


Lite svårt att säga men ca: 260 hk / 1550 kg som den går nu på 0,5 bar men byter man till MLS packningen och svetsar toppen så går det ladda 1 bar och säkert mer och då ska man ha ca: 330-350 hk.

_________________
Markus Jonsson
Citera
Markus_SWE
Motala
Här sen Apr 2007
Inlägg: 397


Trådstartare
Såld

_________________
Markus Jonsson
Citera
SÄLJES
S: BMW 525 TURBO Måste bort ! SÅLD
1971 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande